0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
اتحادیه سنگبری های مشهد و شهر سنگ مشهد

شهر سنگ مشهد

شهر مشهد در ایران و جهان به داشتن منابع ارزشمند سنگ های قیمتی و با ارزش و علاوه بر آن سنگ های ساختمانی برای نمای ساختمان می شناسند و عده ای این شهر را پایتخت سنگ کشورمان می دانند. همچنین شهر مشهد به عنوان یکی از شهر های مهم حوزه سنگ و جواهرات در جهان است. از طرفی استان خراسان که در شمال شرق کشورمان واقع شده به عنوان مرکز سنگ های قیمتی ایران شناخته شده است و همچنین به شهر مشهد از طرف شورای ملی صنایع دستی لقب "شهر جهانی سنگ های قیمتی" را به مشهد داده اند.
البته فقط سنگ های قیمتی و گرانبها و مکان های تاریخی و مذهبی این شهر را بین همه ایران معروف نکرده است. این شهر دارای معادن غنی و قوی برای سنگ های ساختمانی مانند گرانیت مروارید مشهد است و همین موضوع باعث شده است که کسب و کار های مربوط به سنگ و سنگبری در این شهر یعی مشهد حسابی رونق گرفته باشد و محل هایی برای فروش و تهیه انواع سنگ بوجود آمده باشد.
یکی از بستر هایی که در مشهد برای خرید و فروش و تهیه سنگ از آن استفاده می شود شهر سنگ مشهد نام دارد که در ادامه یک سری توضیح در مورد شهر سنگ مشهد به شما خواهیم داد.

 

مجموعه شهر سنگ در مشهد

شهر مشهد دارای چند منطقه شهر سنگ است.
قدیمی ترین و اولین شهر سنگ مشهد که در کوچه‌های «جراح» در محله خاتم‌الانبیا(ص) قرار گرفته و بیشتر ازنیم قرن سابقه دارد. محدوده شهر سنگ مشهد از یک طرف به بزرگراه آزادی و از طرف دیگر به بلوار توس وصل می شود.
شهر سنگ مشهد که حدوداً از 60 سال پیش در این مکان است و در آن فعالیت های مربوط به سنگ از جمله: "فروش سنگ، سنگبری، حکاکی روی سنگ و..." جریان دارد.
البت از سال 88 شهرداری مشهد اعلام کرد از آنجایی که محدوده ی شهر سنگ در منطقه ی مسکونی است و این موضوع باعث شده است که برای ساکنین آن منطقه مزاحمت ایجاد شود، کارخانه ها و کارگاه های عمده و پر رونق در این منطقه از منطقه شهری خارج شدند و در منطقه ی تپه سلام منتقل شدند و آنجا به فعالیت خود ادامه دادند و این موضوع باعث کساد شدن بازار شهر سنگ واقع در شهر مشهد شد و در حال حاضر بیشتر افرادی که در شهر سنگ فعالیت دارند از افراد قدیمی فعال در عرضه سنگبری و سنگ تراشی هستند.
در مشهد یک شهر سنگ دیگر واقع در ابتدای جاده مشهد به قوچان هستند و همچنین یک بازار سنگ دیگر در بزرگراه کلانتری قرار دارد.
ولی مسلم است که پایتخت سنگ ایران بیش از مکان هایی که در این مطلب معرفی کردیم سنگبری و سنگفروشی دارد، منتها ما مکان های معروفی که در خصوص سنگ فعالیت داشتند را برای شما توضیح دادیم.

 

اتحادیه سنگبری های مشهد

از آنجایی که افراد زیادی در مشهد، در عرصه ی سنگ فعالیت دارند پس باید یک اتحادیه برای نظارت و بررسی فعالیت های قانونی و جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی در مشهد باشد.

همچنین می توانید لیست تمام سنگبری ها و فروشگاه های سنگ مشهد را از مطلب زیر مطالعه کنید:

لیست سنگبری ها و سنگفروشی های مشهد

اعضای هیئت مدیره اتحادیه سنگبری های مشهد

 

تلفن و آدرس اتحادیه سنگبری مشهد

تلفن: ۰۵۱۳۶۶۶۷۸۶۸

فاکس: ۰۵۱۳۶۶۶۷۸۶۹

تلگرام:۰۹۱۵۵۲۵۵۳۲۸

آدرس اتحادیه: بزرگراه آسیایی -آزادی۹۹ قطعه دوم سمت چپ پلاک۲