0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
انواع نما ساختمان سنگ

سنگ ها با توجه به شریط و محل بوجود آمدن و همچنین مواد تشکبل دهنده ی آنها با هم تفوت زیادی دارند، همین تفاوت باعث شده است که استفاده از سنگ برای ساختمان بسیار رایج باشد و همچنین بتوانیم همزمان با استفاده از سنگ طبیعی از تنوع بالایی برای نما و قسمت های مختلف ساختمان خود برخوردار باشیم. در این مطلب از سنگبری معنوی قصد داریم که انواع سنگ های ساختمانی را به شما معرفی کنیم.

 

سنگ گرانیت

سنگهای گرانیت بسیار محکم و سخت هستند و به همین دلیل از سنگ های بسیار بادوام برای ساختمان به شمار می آیند. این سنگ ها در برابر فشار، ضربه، آب و مواد شیمیایی مقاومند و از آنها می توان در محیط های صنعتی هم استفاده کرد. ظاهر سنگ گرانیت بستگی به نوع و نحوه ی کار کردن روی آن دارد که می تواند چکشی، تیشه ای، کلنگی و یا صیقلی باشد که بهترین نوع آن صیقلی است، اگر سنگ گرانیت را در معرض حرارت بالا بگذاریم به صورت سوخته در می آید.
در دو مطلب زیر به صورت کامل در مورد سنگ گرانیت مشهد توضیح داده ایم و انواع آن را در ایران به شما معرفی کرده ایم تا بتوانید انواع سنگ های گرانیت زیبای کشورمان را ببینید.

سنگ گرانیت چیست؟

انواع سنگ گرانیت

سنگ گرانیت

سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن معمولا از ته نشین شدن رسوبات در چشمه های آب گرم یا ته نشین شدن رسوبات در غارها بوجود می آید. هرچه املاح موجود در آبی که تراورتن در آن تشکیل شده کمتر باشد رنگ این سنگ ها بیشتر به سمت سفیدی می رود. این سنگ استحکام و چسبندگی خوبی برای نمای ساختمان دارد. البته باید در نظر داشته باشید که سنگ تراورتن خوب سنگی است که به درستی پولیش کاری شده باشد.
اگر دوست دارید بیشتر با این سنگ ها آشنا شوید می توانید مطلب زیر را بخوانید.

سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن

سنگ کوارتز یا کوارتزیت

این سنگ های که معمولا با گرانیت اشتباه گرفته می شوند دارای ساختاری سخت تر و محکم تر از گرانیت هستند و ظاهر آنها زبر و بلور مانند است و از آن بیشتر در خانه های ارزان قیمت استفاده می کنند. رنگ این سنگ ها بیشتر قهوه ای سوخته، قهوه ای، خاکستری و قرمز است، اما بعضی از سنگ های کوارتز به رنگ سفید هم در طبیعت دیده می شوند.

سنگ کوارتزیت

سنگ توف (tuff)

این سنگ ها از خاکستر سنگ های آتشفشانی تشکیل شده انده که ذرات آن با هم چسبندگی کمی دارند و همین باعث می شود که این سنگ ها در اثر هوازدگی پوسته پوسته شوند. رنگ این سنگ ها بیشتر اوقات مای به سبز است و نمایی جالب و خاص به ساختمان شمی می دهد.

سنگ توف

سنگ ديوريت (diorite)

از این سنگها برای سنگ نما، سنگ کف، جاده سازی و با سنگ پله استفاده می شود و رنگ آنها طوسی، خاکستری و گاهی خاکستری مایل به سبز می باشد.

سنگ دیوریت

سنگ گابرو

سنگ های گابرو در مقابل هوازدگی بسیار قوی هستند و به همین دلیل از آنها برای سنگ نما، سنگ کف و همچنین برای تونل و پل استفاده می شود.

سنگ گابرو

سنگ مرمر

سنگ مرمر که ممکن است اسم آن بیشتر از همه به گوشتان خورده باشد دارای تنوع رنگ بسیار بالایی است و همچنین در مقابل هوازدگی و باران های اسیدی و گاز های مختلف مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل از آن در نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها استفاده می کنند.

سنگ مرمر

سنگ لاشه

این سنگ ها شکل خاصی ندارند و به همان صورتی که از معدن می آید از آنها استفاده می شود و کاربرد آنها بیشتر در پی ریزی و کف سازی ساختمان ها می باشد. اما گاهی از این سنگ ها در نمای ساختمان ها نیز استفاده کنند که ظاهری خاص به ساختمان می دهد.

سنگ لاشه ای

سنگ قواره

سنگ قواره از سنگ لاشه تولید می شود، به این صورت که در کارگاه ها با کمی تیشه کاری ابعاد منظمی به آن می دهند و دارای ضلع و زاویه همای مشخصی می شود. از این سنگ ها در کف سازی، ساختن جدول ساختن دیوار های قوی و محکم (باربر) استفاده می شود.

سنگ قواره

سنگ بادبر (malone)

سنگ بادبر با تیشه کاری شکل منظمی به خود می یگیرد و یک طرف آن به طور کامل صاف می شود و از آن در ساختن تونل، پل، جدول،دیوار های باربر و پله و سنگ فرش استفاده می کنند.

سنگ بادبر

سنگ پلاک

از این سنگ ها برای نمای ساختمان استفاده می شود و طرز تهیه این سنگ ها به این صورت است که سنگ ها یبزرگ و یک تکه که به آنها سنگ قله می گویند را به ضخامت و ابعاد مشخص برش داده و از آن برای تزئینات داخل و خارج ساختمان ها استفاده می شود. سنگ های ارزان قیمت پلاک را از تراورتن و سنگ های گرانقیمت تر را از گرانیت و مرمر برش می دهند.

سنگ پلاک

در پایان باید گفت که همه این سنگ ها خواص خود را داشته و می توان از همه ی آنها به صورت کاملا خلاقانه در ساختمان خود استفاده کنید و مطمئن باشید که اگر این کار را درست انجام دهید حتما خانه ای زیبا خواهید داشت.در ضمن می توانید از بخش سنگ گرانیت مشهد برای خرید سنگ گرانیت برای نمای ساختمان خود اقدام کنید.