0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ کوبیک

سنگ کوبیک چیست؟

سنگ کوبیک سنگ گرانیت است که بعد از تولید به شکل مکعب باشد. موارد استفاده از سنگ کوبیک بسیار فراوان است می باشد، این سنگ یکی از قدیمی ترین سنگ فرش هایی است که در جهان استفاده می شده است و امروزه شاهد استفاده از این سنگ در محوطه سازی پارک ها، جوی های آب، سرعتگیر های خیابان، ویلا ها و آبنما ها هستیم.

استفاده از سنگ کوبیک چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که سنک های کوبیک از جنس گرانیت هستند، پس می توان گفت تمامی مزایای گرانیت را نیز دارند، در ادامه چند مورد از مزایای استفاده از سنگ کوبیک را برای شما بررسی می کنیم.

  • استفاده برای کف محوطه ها های پر رفت و آمد مانند میدان ها، خیابان ها و پیاده رو ها.
  • سنگ کوبیک دارای استحکام و مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل مختلفی مانند سایش، تغییرات آب و هوایی، بار های سنگین و عوامل شیمیایی مختلف مقاوم است.
  • استفاده از این سنگ به عنوان سنگ فرش به شما تنوع بسیار بالایی خواهد داد.
  • نصب سنگ کوبیک نسبت به سایر موارد استفاده از گرانیت که معمولا نصب سخت و پر هزینه ای دارد بسیار راحت است و نیاز به تجهیزات دقیق و زیر سازی ندارد.
  • ترمیم و تعمیر این سنگ ها بسیار راحت است و حتی در صورت نیاز به تعویض به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.
  • اجرای سنگ فرش کوبیک بر روی تمامی سطوح قابل اجراست.
  • قابلیت نصب به صورت خشک چینی
  • جمع نشدن آب در زمان بارندگی و عدم لغزندگی در فصل سرما و یخ بندان
  • قیمت مناسب و هزینه مصالح بسیار پایین
  • دوام بسیار بالا و قابلیت استفاده مجدد از این سنگ ها.

سنگ فرش سنگ کوبیک

انواع سنگ کوبیک

انواع سنگ کوبیم در ایران بر اساس نحوه تولید آنها مشخص می شود:

  • سنگ کوبیک منظم
  • سنگ کوبیک نامنظم

ابعاد سنگ کوبیک منظم

سنگ های کوبیک منظم بنا بر سفارش مشتری در ارتفاع 5 الی 10 سانتی متر ساخته می شوند و نحوه ساخت آن ها به این صورت است که سنگ مورد نظر را زیر گیوتین می گذارند و سن گ به نحوی شکسته می شود که از 4 وجه آن، 2 وجه صاف و با ابعاد 10 در 10 سانتی متر هستند و 2 وجه ناصاف دارد.

ابعاد سنگ کوبیک نامنظم

این نمونه سنگ کوبیک با دستگاه کاتر بریده و تولید می شوند و ابعاد آنها 10 سانتی متر در 10 سانتی متر و یا 10 * 7 سانتی متر می باشد.

سنگ کوبیک منظم

سنگ کوبیک مشهد

سنگ های کوبیک تولید شده در ایران عبارتند از سنگ کوبیک قرمز ساوه و سنگ کوبیک نطنز و سنگ کوبیک مشهد که از سنگ گرانیت مروارید مشهد ساخته می شود. قیمت سنگ گرانیت مروارید مشهد نسبت به سایر سنگ های گرانیت در کشور بسیار پایین تر از سایر نمونه هاست چرا که برش کاری این سنگ ها بسیار راحت انجام می شود و این موضوع بسیار روی قیمت نهایی سنگ کوبیک مشهد تاثیر گذار می باشد. از طرفی سرعت بالای اجرای مراحل تولید این سنگ و نزدیک بودن معدن به کارخانه یکی دیگر از عواملی است که باعث ارزان قیمت تر شدن سنگ کوبیک مشهد می شود. سرعت تولید این سنگ 3 تا 4 برابر بیشتر از سنگ کوبیک گرانیت نطنز می باشد و قیمت تقریبی سنگ کوبیک مشهد حدودا نصف قیمت سنگ کوبیک نطنز می باشد.

اجرای سنگ کوبیک

روش اجرای یک سنگ فرش کوبیک بسیار راحت می باشد چرا که این سنگ را به صورت خشکه چینی کار می کنند. روند اجرای سنگ کوبیک به این صورت است که ابتدا زیر سازی را برای جلوگیری از نشست کردن سنگ کوبیک انجام می دهند و سپس روی آن ماسه شسته تر را به ارتفاع حداقل 10 سانتی متر پهن می کنند و آن را ریسمان بندی کرده تا سطح به اندازه ای که می خواهند صاف شود و سپس سنگ کوبیک را روی ماسه ها با فاصله ی مشخص و دقیق می چینند و بعد یا بوسیله ریسمان یا شمشه و کوبیدن با چکش سنگ ها را با هم همسطح می کنند، بعد از آن نوبت به بند کشی می رسد تا سنگ های کار شده مسطح و منظم باشند.