0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت از سنگ های آذرین درونی است که بافت آن دانه های متوسط تا درشت دارد. گرانیت یکی از سنگین ترین سنگ های سنگهاست و به همین دلیل از آن به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می گردد، همچنین از این سنگ در آزمایشگاهها از این سنگ استفاده می شود. دلیل استفاده از این سنگ در آزمایشگاه ها این است که سنگ گرانیت مقاومت بالای در برابر خوردگی دارد.

 

ظاهر سنگ گرانیت به چه شکل است؟

سنگ گرانیت در اثر سرد شدن توده های مذاب بوجود می آید، به همین دلیل بعضی آنرا نشانه مقاومت، سختی و بادوام بودن می دانند. این سنگ معمولا به رنگ های سفید،مشکی،قرمز،سبز و خاکستری می باشد و همچنین سنگ گرانیت نسبت به سنگ های آهکی سخت تر و دارای یکنواختی بیشتری است.

 

مزایای سنگ گرانیت

  • این سنگ نسبت به سنگ های آهکی مثل تراورتن دارای مقاومت بیشتر است، همچنین همانطور که قبلا هم گفتیم، گرانیت سخت تر و یک نواخت تر از سنگ های آهکی می باشد.
  • گرانیت به دلیل مقاومت بالای خود به سختی خش بر می دارد.
  • در برابر حرارت از خود مقاومت بالایی نشان می دهد
  • در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.
  • گرانیت به دلیل مقاومت بسیار بالا یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ فرش کردن مسیر هایی است که در آنها رفت و آمد زیادی انجام می شود.
  • ظاهر زیبای این سنگ باعث شده که از آن در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده شود.
  • گرانیت دارای مقاومت بالای در برابر آب است.
  • این سنگ بسیار نسبت به اثر ضربه مقاوم است که باعث شده از این سنگ در محیط های صنعتی استفاده کنند.

گرانیت آشپزخانه

انواع سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • سنگ گرانیت طبیعی
  • سنگ گرانیت رنگ شده

انواع سنگ های گرانیت طبیعی و رنگ شده را با نام های:" میل رد،جوپارنا،مولتی کالر ولگابو، هلویی، نخودی و قرمز رنگ شده، بلک گالکسی، شانسی بلک، بالتیک براون، بیراسر قهوه ای، بیراسر سرسبز،سن پارادیسو، تن براون،سیلور پرل، کارمن رد و غیره " می شناسند.
همچنین ظاهر سنگ های گرانیت با توجه به کار هایی که روی سطح نهایی آن انجام شده "چکشی، کلنگی، تیشه ای و یا صیقلی" است که بهترین نوع کارکردن روی گرانیت صیقلی است که در این حالت حالت شفاف و صاف گرانیت به زیبایی آن اضافه می کند. پیشنهاد سنگبری معنوی به شما این است که برای نما کاری ساختمان خود از سنگ گرانیت صیقلی و سنگ گرانیت سوخته در کنار هم استفاده کنید تا این تضاد بتواند زیبایی خاصی برای شما پدید بیاورد.

 

معایب سنگ گرانیت چیست؟

آماده سازی سنگ گرانیت دارای مراحل سخت و هزینه بر است، یعنی هزینه ی استخراج، برش و صیقل دادن آن بسیار بالا می باشد و همین باعث شده که سنگ گرانیت با همه ی خصوصیات بی نظیر خود، هزینه ی بالایی داشته باشد.
در ضمن از سنگ گرانیت نمی توان در بیمارستان ها استفاده کرد. طبق تحقیقات متخصصان استفاده از گرانیت نباید در مکان هایی میدان مغناطیسی قوی و تشعشعات X هست استفاده شود.