0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

سایز استاندارد سنگ ساختمانی جهت نما،سنگ با عرض 40 سانتی متر است.در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر سلامت سنگ خروجی هنگام برشکاری را ذکر کنیم:

1-مشخصات ذاتی سنگ:

سنگ های ساختمانی به 3 دسته کلی گرانیت ها،مرمریت ها و تراورتن ها تقسیم میشوند:

الف)سنگ های گرانیتی:

سنگ گرانیتی

این سنگها به دلیل بافت یکپاچه و یکدست شان ،شانس سلامت سنگ خروجی حتی برای نمره های زیر 5 سانتی متر بسیار زیاد است، به طوری که سنگ های گرانیتی هنگام برش ضایعات بسیار پایینی (حداکثر1%سنگ ورودی)و حتی به مراتب کم تر برای نمره های بیش تر از ان را دارد.

ب)سنگ تراورتن:

سنگ تراورتن

 برای این خانواده از سنگ ها به دلیل تنوع بسیار بالای کیفیت و رنگشان، به راحتی نمی توان یک نظر کلی داد ولی سنگ های تراورتن با رنگ روشن ،اغلب ترد تر و شکننده تر از هم نوعانشان با رنگ تیره هستند.

این خانواده از سنگ ها برای برشکاری زیر 5 سانتی متر مناسب نیست ولی سلامت سنگ بستگی به نوع سنگ، نوع دیسک برش دهنده،سرعت نوار،مهرت کاربر،میزان اب روی دستگاهو عواملی از این دست دارد.

ج)سنگ مرمریت:

سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت به نسبت سنگ های گرانیتی و تراورتن ها ،شکست وریخت بالاتری دارد و به همین دلیل برای برشکاری ابعاد ریز مناسب نیست ولی به هر حال بستگی به نوع سنگ،شرایط استخراج ان،سرعت نوار،نوع دیسک،تیزی دیسک،میزان اب روی دستگاه،مهارت نیروی کار،استفاده از uvو یا عدم استفاه از ان و عواملی از این دست دارد.

uv و فرایند ان:

این فرایند اغلب برای سنگ های مرمریت و ان دسته از مرمریت ها که ترک و مویه دارد استفاده میشود ،فرایند uv متشکل از دو جز است:

1- ماده چسب مانند ان که رزین uvنام دارد.

2-لامپuv که این رزین ها را در ترک ها نفوذ میدهد و با حرارت بالای متساعد شده از انها باعث خشک شدن رزین میشود.

برای استفاده از uvسنگ ها بایستی حتما پیش ساب خورده باشد ،بعد از ان استفاده از رزین و در مرحله اخر ساب نهایی سنگ اعمال میشود.

بر روی تمامی مرمریت های کارخانه سنگبری معنوی فرایند uvاعمال میشود و به جرات از سالم ترین و یکدست ترین سنگ های موجود در تمامی کارخانه جات سنگبری خراسان بزرگ است.

از بهترین و مرغوب ترین سنگ های مرمریت که در سنگبری معنوی فراوری میشود میتوان به

سنگ مرمریت اعلمی

اشاره کرد.

ااز ویژگی های بسیار بازار پسند این سنگ میتوان به رنگ کرم ان اشاره کرد.

سنگ مرمریت اعلمی برای استفاده در بازار عراق بسیار مورد توجه قرار دارد.