0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

انتخاب سنگ برای پله های یک ساختمان دارای ارجحیت بالایی است و بایستی خصوصیات مختلفی در انتخاب آن در نظر گرفته شود. اما این که سنگ مرمریت اعلمی می تواند گزینه خوبی برای استفاده در پله ها باشد یا نه؟ موضوعی است که ما در این مقاله به آن پرداخته ایم. علاوه بر این شما با نحوه انتخاب سنگ پله، مرمریت اعلمی و کاربردهایش نیز آشنا می شوید، با ما همراه بوده و تا انتها این مقاله از فروشگاه اینترنتی سنگ معنوی را مطالعه بفرمایید.

سنگ پله اعلمی

مهم ترین معیارهای انتخاب سنگ پله چیست؟

پله جزو بخش های اصلی یک ساختمان جهت دسترسی به طبقات است و از این جهت اهمیت بالایی دارد. برای همین نیز پیش از این که بخواهیم نوع سنگ پله را انتخاب کنیم، بایستی به دو مورد کاربری ساختمان و موقعیت پله توجه ویژه ای کنیم. برای مثال ممکن است که پله مربوط به یک مجتمع مسکونی یا یک مرکز خرید باشد. منظور از موقعیت پله نیز قرارگیری آن در بیرون یا داخل بنا است. پس با مشخص بودن پاسخ این دو سوال انتخاب راحت تری خواهید داشت. راه پله ها بنابر موقعیتشان در معرض فرسایش بیش تری قرار دارند و خطر ضرب دیدگی سنگ پله را تهدید می کند. عوامل جوی مانند شرایط بارندگی، نور خورشید و... نیز در طول عمر سنگ پله تاثیر دارند و باید به هنگام خرید به این موارد اهمیت داده شود.

اما مناسب ترین سنگ پله چه نوع سنگی است؟

همان طور که اشاره داشتیم قرارگیری پله در بیرون یا داخل بنا از اهمیت بالایی برخوردار است . پس به همین علت جنس سنگ پله نیز متفاوت خواهدبود. برای پله های بیرون از ساختمان اغلب سنگ های گرانیت و تراورتن توصیه می شود و برای فضاهای داخلی بهتر است از سنگ مرمریت استفاده گردد.


بیش تر بخوانید: مراحل تولید سنگ جدول


ویژگی های سنگ پله مرمریت چیست؟

مرمریت ها به عنوان سنگ پله در فضاهای داخلی مورد کاربرد قرار می گیرند چرا که در هوای آزاد بر اثر هوازدگی دچار خوردگی و فرسایش می شوند. اما در کل می توان بنا به دو شرط از سنگ مرمریت برای فضاهای خارجی استفاده کرد که عبارت اند از؛

  • سنگ دارای ضخامت بالا در حدود بیش از  3سانتی متر باشد. در سنگ های نوع مرمریت سیلیسی محکم این اندازه ضخامت موجب عدم نفوذ آب و خوردگی سنگ و در نتیجه تاخیر در ترک های عمیق می شود.
  • سنگ انتخابی بادبر یا تیشه ای باشد و از دسته ساب خورده ها نباشد. به این صورت که اگر سنگ دچار هوازدگی هم شود به علت غیر براق و غیر صاف بودن چندان به چشم نیاید.

اما بی شک سنگ مرمریت اعلمی می تواند از بهترین گزینه های انتخابی برای فضاهای داخلی باشد و علاوه بر کارایی موجب خلق معماری باشکوهی در محیط نیز شود.

سنگ مرمریت اعلمی به عنوان سنگ پله

سنگ مرمریت اعلمی به عنوان یکی از بهترین سنگ ها برای استفاده در پله ها به شمار می رود. اعلمی نام معدنی در روستای کدکن شهرستان تربت حیدریه است. در این روستا چندین معدن با فضای چند ده هکتاری در کنار هم قرار گرفته اند. علاوه بر اعلمی معدن گلبو نیز در این منطقه قرار دارد.

سنگ پله اعلمی


بیش تر بخوانید: مقایسه عمر مفید سرامیک های پرسلان و سرامیک های معمولی 


 

اما چرا سنگ مرمریت اعلمی برای استفاده در پله های یک ساختمان مناسب است؟

سنگ های مرمریت اعلمی در مقایسه با سنگ های گلبو دارای تنوع و محبوبیت بیش تری هستند. هم چنین نوع کرم رنگ این سنگ بسیار پر طرفدار است و در اکثر فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.  به طور کلی نیز مرمریت کرم اعلمی با دارا بودن رنگ و نقش های مختلف از درجه سوپر تا درجه یک،دو و سه  تقسیم بندی می شود. با کمی خلاقیت و چیدمان مناسب این نوع مرمریت در کنار هم می توان به طرحی جذاب و ایده آل در فضای داخلی رسید.

با توجه به کاربرد سنگ مرمریت اعلمی در فضاهای داخلی برای این که بتوان در بیرون ساختمان نیز از آن استفاده کرد بایستی از رزین های پلی استر و uv و هم چنین اپوکسی کمک گرفت. استفاده از این روکش ها موجب افزایش مقاومت و زیبایی بیش تر سنگ پله مرمریت اعلمی می شود. به همین ترتیب سنگ مرمریت اعلمی می تواند برای انواع دیوارهای داخلی، خارجی ساختمان، سنگ پله، پاگرد نیز مناسب باشد.

در مقاله بعدی نگاه جزئی تری به ویژگی های سنگ مرمریت اعلمی و افزایش مقاومت و به کارگیری آن در فضاهای خارجی  کرده ایم و می توانید با مراجعه به آن با خصوصیات سنگ های مرمریت به طور کامل آشنا شوید.