0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

سوالات زیادی از قبیل این که عمر مفید سرامیک های پرسلانی و سرامیک های معمولی چه قدر است؟ چه نوع کف پوش هایی برای استفاده در مکان های مختلف مانند آشپزخانه، حمام ، پذیرایی و... مناسب است؟ دوام سرامیک پرسلان بیش تر است یا سرامیک معمولی؟ کدام نوع سرامیک دارای کارایی بیش تری است ؟ فکر افراد فعال در صنعت ساخت و ساز و هم چنین بسیاری از افراد که قصد تغییر در فضاهای موردنظرشان دارند را به خود مشغول کرده است. به همین خاطر ما در این مقاله سعی کرده ایم به این سوالات پاسخ بدهیم و شما را در انتخاب بهترین سرامیک کف راهنمایی کنیم، با ما همراه شوید.

تفاوت بین سرامیک های پرسلان و سرامیک های معمولی در چیست؟

به چنین سوالی نمی توان به طور کلی جواب داد چرا که هر یک از این سرامیک ها دربرگیرنده یک سری ویژگی های منحصر به خود هستند و همین امر باعث شده است که هر یک نسبت به دیگری دارای خصوصیات  و کارایی های متفاوتی هم باشد، اما مهم ترین مسئله این است که کدام یک دارای عمر مفید بیش تر و در نتیجه کارایی مناسب تری است؟

پیش از این که به سراغ تفاوت ها برویم، جالب است بدانید که سرامیک های پرسلان و معمولی دارای ظاهری بسیار شبیه به هم هستند و نمی توان از روی شکل آن ها تفاوت هایشان را شناسایی کرد.

24x24 floor tile luxury floor tile 24x24 floor tiles price philippines

 

فرق استفاده از سرامیک های معمولی و پرسلان

پرسلان دارای منافذ کم تر و در نتیجه متراکم تر از نوع معمولی سرامیک است. به همین خاطر سرامیک های پرسلانی به علت پوشش سختی که دارند برای استفاده در محیط های باز و داخلی و بسته گزینه مناسبی هستند. هم چنین مکان هایی که در آن ها تردد و رفت و آمد زیاد است و همین طور برای فضاهای در معرض گرما و سرما مانند نماهای ساختمانی، بالکن ها و... سرامیک پرسلان انتخاب بهتری است. علاوه بر این ها از مهم ترین مزیت های پرسلان ها می توان به مقاومت آن ها در برابر خراش های سطحی و ضربه اشاره داشت.

مزایای سرامیک های پرسلان

در زیر به تعدادی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای سرامیک های پرسلان پرداخته ایم که با مطالعه آن ها می توانید به راحتی کفپوش مناسب برای فضای دلخواهتان را انتخاب کنید.

10010505

 

  • طول عمر مفید سرامیک پرسلان بیش تر است؟

از ویژگی های فوق العاده سرامیک های پرسلان طول عمر بالای آنان است. به طوری که اگر از این سرامیک کف در جاهای پر تردد هم استفاده کنید، باز برایتان مقرون به صرفه تر از سرامیک های معمولی خواهد بود.

  • میزان مقاومت کدام سرامیک بالاتر است؟

اگر به دنبال دوام و کارایی بالا هستید، بهتر است به دنبال خرید و انتخاب سرامیک از نوع پرسلان باشید. این دسته از سرامیک ها جزو سخت ترین و بادوام ترین سرامیک ها در بازار به شمار می روند. در زمان خرید حداقل نرخ 5 PEI مقاومت در برابر فشار را انتخاب کنید تا سال ها بدون آسیب در مکان های پر تردد مورد استفاده قرار دهید.

  • میزان مقاومت پرسلان ها در برابر حریق چه قدر است؟

از ویژگی های شگفت انگیز سرامیک های پرسلان می توان ضد حریق بودن آن ها را نام برد. مواد تشکیل دهنده پرسلان ها غیر قابل اشتعال است و همین امر از وقوع آتش سوزی هم جلوگیری می کند.

  • میزان جذب آب در سرامیک معمولی کم تر است یا پرسلان؟

از اصلی ترین ویژگی های محصولات پرسلان نرخ جذب آب کم تر از یک دهم درصد است.. چنین خصوصیتی باعث می شود که بتوان با خیال راحت از سرامیک پرسلان در انواع فضاهای خارجی و داخلی استفاده کرد. این در حالی است که اگر شما بخواهید سرامیک معمولی خریداری کنید بایستی نرخ جذب آب آن را در محدوده بزرگ تر از سه درصد مورد بررسی قرار دهید. به همین خاطر اغلب استفاده از نوع معمولی سرامیک برای فضاهای خارجی توصیه نمی شود.

  • میزان دوام در برابر نفوذ مایعات چه قدر است؟

از دیگر عوامل موثر در طول عمر مفید سرامیک مقاومت آن ها در برابر نفوذ مایعات است. به گونه ای که سرامیک های پرسلان با تراکم بالای خود به شدت در برابر نفوذ هر نوع مایعی مقاوم هستند. در زمان ساخت این محصولات از لعاب شیشه ای ذوب شده استفاده می شود که موجب بهبود این ویژگی می شود. بدین ترتیب سطح سرامیک به صورت کامل در مقابل نفوذ آب یا هر نوع مایع دیگری مقاوم می شود.

  • سرامیک معمولی در برابر لکه ها مقاوم است یا سرامیک پرسلان؟

نظافت سرامیک ها و زدودن لکه ها از روی سطح آن ها یکی از مهم ترین معیارهای خرید به شمار می رود. به همین خاطر اگر دلتان می خواهد کف فضای مدنظرتان تمیز و پاکیزه باشد، سرامیک های پرسلان را در اولویت انتخاب قرار دهید. این دسته از سرامیک ها به دلیل مقاومت در برابر نفوذ مایعات به آسانی پاک می شوند.

great living room floor tiles saura v dutt stones n room interior and decoration

 

سرامیک پرسلان گران تر است یا سرامیک معمولی ؟

با این که قیمت سرامیک پرسلان نسبت به سرامیک های معمولی بیش تر است ولی اگر به فکر کاهش هزینه های خود در مدت زمان استفاده از این محصولات هستید، با توجه به ویژگی های مقاوم بودن در برابر نفوذ مایعات و لکه ها می توانید با خرید محصولات پرسلان تا حدودی هزینه هایتان را کاهش دهید. به این ترتیب که شما در زمان پاک کردن سطوح سرامیکی نیاز به استفاده از ابزار و مواد پاک کننده دارید و همین روند هم موجب صرف هزینه های اضافی و هم کاهش طول عمر سرامیک ها می شود. پس هزینه نگه داری از پرسلان ها به مراتب از معمولی ها کم تر و مقرون به صرفه تر است.

عیب سرامیک های پرسلانی چیست؟

سنگین وزن بودن سرامیک های پرسلان یکی از عیب های رایج آن ها است. به همین خاطر روند و پروسه نصب برای این نوع کف سازی سخت تر  از سایر انواع است. پس به هنگام خرید با محاسبه مساحت کف و در نظر گرفتن ارتفاع طبقه ها میزان استحکام و ظرفیت طبقات را برای تحمل وزن اضافی در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که هیچ نوع مقرراتی برای نام گذاری و یا برچسب گذاری سرامیک های پرسلان طبق خصوصیات آن ها وجود ندارد. اما باز هم  PTCA و ASTM دارای یک گواهینامه داوطلبانه در این باره هستند.  و بدین ترتیب نیز فروشندگان کم تر دچار خطا می شوند و خریداران می توانند بهتر درباره کیفیت محصولات تصمیم بگیرند.