0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

امروزه سرامیک پرسلان به عنوان یکی از با کیفیت ترین و پرکاربردترین محصولات سرامیکی در معماری و صنعت ساخت و ساز به شمار می رود. اما این که سرامیک پرسلان چه معایب و چه محاسبی می تواند داشته باشد را در این مقاله بخوانید.

محاسن سرامیک پرسلان

 1. به کارگیری در مکان های پر تردد

از قابل توجه ترین ویژگی های خوب پرسلان استفاده از آن در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد است، چرا که تردد زیاد موجب سایش کف پوش می گردد و بایستی این مسئله به هنگام انتخاب متریال مورد توجه قرار گیرد. برای همین سرامیک پرسلان به علت مقاومت بالایی که در مقابل شکستگی، سایش و رطوبت دارد، از گزینه های بسیار مناسب به شمار می رود. هم چنین نظافت فضاهای پر رفت و آمد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که تمیز کردن سرامیک پرسلان بسیار آسان است.

 2. نیاز به نگه داری و تعمیر آسان

یکی دیگر از مسائلی که باید در زمان خرید سرامیک مورد توجه باشد، میزان جذب آب است. به این صورت که پرسلان با قدرت جذب آب پایین تا دو درصد در برابر آب و رطوبت مقاوم است. برای همین می توان از سرامیک های پرسلان در محیط هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کرد و با مواد شوینده طبیعی و آب آن ها را پاک کرد. با این ویژگی شما سال های سال صاحب کفپوشی باکیفیت و طول عمری بالا خواهید بود.

 3. شکل ظاهری و زیبای سرامیک پرسلان

اولین موردی که در زمان خرید یک محصول مورد توجه قرار می گیرد، زیبایی آن است. انتخاب محصولات ساختمانی و سرامیکی هم از این امر به دور نیست و سرامیک پرسلان خود یک متریال معماری لوکس و شیک به حساب می آید. این نوع سرامیک ها با دارا بودن طرح های متنوع و خاص انتخاب های بهتر و متنوعی را برای کاربر فراهم می کنند.

 4. مقاومت در برابر رطوبت نسبی

از خصوصیات بارز سرامیک های پرسلانی یکنواختی و پرتراکم بودن آن ها است که در مقایسه با سایر سرامیک ها متخلخل تر هستند. به این ترتیب از چنین محصولاتی می توان در محیط های باز و مرطوب استفاده کرد.

 5. دوام بالا در مقابل سایش

پرسلان به علت دارا بودن مواد فشرده تر و یکنواختی بیش تر نسبت به سرامیک های معمولی دارای طول عمر بالا و دوام زیادی است. سرامیک پرسلان از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس بر اثر حرارت و فشار بالا تولید و روانه بازار می شود.


بیش تر بخوانید: مقایسه عمر مفید سرامیک های پرسلان و سرامیک های معمولی 


سرامیک پرسلان

سایر مزایای سرامیک های پرسلانی

  • دوام بالای خمشی 

 سرامیک های پرسلانی دو الی سه برابر سنگ های گرانیتی مقاوم تر هستند.

  • مقاوم در برابر یخبندان

 پرسلان نسبت به سنگ ها در برابر یخبندان مقاوم پذیر  و غیر قابل نفوذ هستند.

  • دوام بالا در برابر مواد شیمیایی

شما به راحتی با استفاده از مواد شوینده می توانید این نوع و جنس سرامیک را تمیز کنید و نگران فرسایش و طول عمر آن ها نباشید.

  • درخشش بالا

به دلیل این که پرسلان ها در برابر سایش مقاوم هستند برای سال های طولانی دارای ظاهری درخشان و زیبا خواهند بود.

  • دارای سختی سطحی

سرامیک پرسلان در برابر خراش مقاوم است و سختی سطحی بالا را می توان جزو بهترین خصوصیات این نوع محصولات ساختمانی دانست.

  • ثبات رنگ

این جنس سرامیک در مقابل نور آفتاب بسیار مقاوم هستند و اشعه های نوری تاثیری بر ظاهر آن ها ندارند.

  • تنوع محصول

شما در هر طرح و رنگ و اندازه ای که می خواهید، می توانید سرامیک پرسلان سفارش بدهید.

  • امکان نصب خشک در نما

مانند یک ابزار مهندسی امکان ابزارخوری و نصب قطعات را بر روی خود دارد.

  • ضد حریق

پرسلانی ها در  برابر حرارت دچار تغییرات ساختاری نمی شوند و بسیار مقاوم هستند.

  •  مقاوم در برابر باران های اسیدی

اگر از سرامیک پرسلان در نماسازی استفاده می کنید بهتر است نگران مسئله باران های اسیدی نباشید.


بیش تر بخوانید: رنگ های سرامیک کف(و محل های کاربرد) 


 سرامیک کف پوش

 

 اما معایب سرامیک پرسلان چیست؟

 1. داشتن قیمت بالا

شاید یکی از اولین عیب هایی که این سرامیک دارد، قیمت بالای آن باشد. اما باز هم به دلیل دارا بودن مزایای بی شمارش و هم چنین طول عمر بالا در مقایسه با سرامیک های معمولی باز هم ارزش خریدن را دارد. پس کیفیت را فدای قیمت نکنید و محصولی بادوام و با کیفیت مانند سرامیک پرسلان را از دست ندهید.

 2. داشتن وزن بالا

دومین عیبی که می توان برای این نوع سرامیک برشمرد، سنگین وزن بودن آن است . متراکم بودن وزن سرامیک را افزایش داده است. و همین امر یک خصوصیت منفی به حساب می آید ، چرا که وزن بالا عملیات نصب را نیز سخت می کند.

 3. نحوه نصب دشوار

برای نصب کاشی سرامیک پرسلان بایستی از افراد مجرب و متخصص کمک گرفته شود. هم چنین کار تعمیر چنین سرامیک هایی نیز دشوار است و باز هم نیاز به افراد متخصص دارد.

در حال حاضر از سرامیک های پرسلانی در کف سازی و نماسازی های ساختمان در سراسرجهان استفاده می شود. در همین راستان نیز شرکت ها و کشورهای مختلفی اقدام به تولید سرامیک پرسلان کرده اند که ایران نیز از این مسئله عقب نمانده و شما عزیزان می توانید چنین سرامیک هایی را از داخل کشور ایران نیز تهیه نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با فروشگاه اینترنتی سنگبری معنوی در ارتباط باشید.