0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

سنگ از رایج ترین و پرکاربردی ترین مصالح ساختمانی است که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار می گیرد. و دلایل گوناگونی مانند مقاومت بالا و فراوانی آن در سطح زمین را می توان برای به کارگیری آن نام برد. اما مسئله ای که پیش می آید این  است که از چه سنگی در چه مکان هایی استفاده کنیم؟ دلیل استفاده از سنگ ساختمانی در مکانی به خصوص چه می تواند باشد؟ دکوراتیو کردن فضاها یا محوطه سازی نیز از کارهای مهم معماری که هر یک نیازمند جنس خاصی از سنگ هستند. اما موضوعی که ما می خواهیم در این مقاله از فروشگاه اینترنتی سنگبری معنوی به آن بپردازیم، دلایل انتخاب سنگ کوبیک جهت محوطه سازی است. در ادامه همراه ما شده و چرایی این انتخاب را بدانید.

چرا برای محوطه سازی از سنگ استفاده می شود؟

کف به عنوان بخش مهمی از یک محیط و فضا در معرض تردد بیش تری قرار دارد و همین رفت و. آمد موجب بروز ساییدگی و فرسایش مصالح به کاربرد شده  آن می شود، پس بایستی از عناصر ساختمانی بسیار مقاوم مانند سنگ برای کف و محوطه سازی استفاده گردد. پس کف پوش یا سنگ فرش خوب سنگی خواهد بود که علاوه بر زیبایی دارای استحکام کافی نیز باشد. سنگ کوبیک از ایده آل ترین سنگ های محوطه سازی به شمار می رود و برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب است.

جالب است بدانید که کوبیک در واقع همان سنگ گرانیت است و بعد از استخراج از معادن به شکل های مکعبی با سایزهای مختلف برش داده می شود.

سنگ کوبیک


بیش تر بخوانید: دلایل انتخاب سنگ پله گرانیت مروارید مشهد


انواع سنگ کوبیک از نظر جنس و طرح

اگر بخواهیم سنگ کوبیک را معرفی کنیم، بایستی بگوییم کوبیک یک نوع سنگ گرانیت مکعبی شکل در طرح ها، ابعاد و رنگ های مختلف است و در دو نوع کوبیک منظم و کوبیک نامنظم تولید و روانه بازار می شود. بدین صورت آن دسته از سنگ هایی که بعد از استخراج از کارخانه بر اساس درخواست مشتری به قطعه های کوچک و ابعاد مشخص برش داده می شوند ، از نوع منظم و سنگ هایی که پس از استخراج به وسیله دستگاه سنگ شکن خرد می گردند و توسط خود کارخانه با کاتر به ابعاد کوچک برش داده می شوند، نامنظم نامیده می شوند.

هم چنین دسته بندی دیگری نیز برای سنگ های کوبیک وجود دارد که عبارت اند از سنگ کوبیک تراورتن، کوبیک گرانیت و کوبیک مرمریت. علاوه بر این لازم است بدانید که این دسته ها در سه نوع با شش وجه منظم، چهار وجه منظم و نامنظم تولید می شوند و یا به عبارتی همان دسته بندی اولی را شامل می شود.

معادن استخراج سنگ کوبیک در ایران

  • سنگ کوبیک ساوه
  • سنگ کوبیک مشهد
  • سنگ کوبیک نطنز

اصلی ترین علل استفاده از سنگ کوبیک در محوطه سازی

  1. قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف
  2. مقاومت و دوام بالا در شرایط آب و هوایی
  3. ظاهر زیبا و تنوع رنگی بالا
  4. عدم داشتن سطح صیقلی در نتیجه جلوگیری از لغزندگی کف
  5. مقاوم در برابر خمش و برش ( به آسانی شکسته نمی شود).
  6. عدم انعکاس نور و انرژی گرمایی خورشید در فضا
  7. عدم نیاز به زیر سازی سطح(به دلیل حجم و ارتفاع زیاد سنگ کوبیک)
  8. قابلیت جداسازی سنگ کوبیک از سطوح و امکان استفاده مجدد
  9. امکان اجرای آسان در سریع ترین زمان ممکن
  10. دارای قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ های کف پوش
  11. امکان تعمیر و تعویض سنگ فرش کوبیک
  12. قابلیت اجرا به شکل فاصله دار یا بدون فاصله
  13. عدم جمع شدگی آب در سطوح سنگ فرش محوطه
  14. مناسب برای پیاده روها و محوطه سازی های مختلف
  15. دارای طول عمر بالا
  16. اجرا به صورت خشکه چینی
  17. دوام بالا در برابر باران های اسیدی و مواد شیمیایی و در نتیجه عدم سایش
  18. ایجاد فضای بینی کم تر و در نتیجه جلوگیری از رویش گیاهان
  19. مقاوم در برابر یخ زدگی
  20. طبیعی، مناسب و سازگار با محیط زیست ( امکان بازیافت)
  21. و ...

سنگ کوبیک برای محوطه سازی


بیش تر بخوانید: سنگ دهبید خراسان و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن


کاربردهای مختلف سنگ کوبیک

بی شک می توان کوبیک را جزو محبوب ترین سنگ های ساختمانی دانست که برای محوطه سازی ها و کف سازی ها کاربرد دارد. اما استفاده از سنگ های کوبیک فقط به این دو مورد محدود نمی شود و می توان از آن در ساخت انواع آب نما، حریم های سرعت گیر، پیاده راه ها و ... نیز استفاده کرد.

اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید انتخاب سنگ کوبیک را به عنوان سنگ فرش محیط و فضای دلخواهتان در اولویت قرار دهید. پس علاوه بر زیبایی، طول عمر و دوام بالا را نیز معیار اصلی انتخاب خود بدانید و سنگ کوبیک را با  دارا بودن مزایای فوق العاده اش جهت محوطه سازی برگزینید.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با سنگ کوبیک می توانید با ما در تماس باشید.