0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
کابرد گرانیت کف حمام دستشویی

تا چندین سال پیش گرانیت قابل استفاده به شکل امروزی نبود، چون همانطور که در مطلب سنگ گرانیت چیست؟ توضیح دادیم؛ با توجه به محل تشکیل سنگ گرانیت و نحوه تشکیل آن، گرانیت دارای بافت بسیار سختی است و چون قبلا ابزار های پیشرفته امروزی برای برش دادن سنگ نبوده است این سنگ استفاده و کاربرد چندانی نداشته. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به کاربردن مواد و ابزار جدید، این سنگ بسیار برای استفاده در ساختمان محبوب شده است.

 

بیشترین کاربرد سنگ گرانیت در کجاست؟

بیشترین و موثرترین کاربرد سنگ گرانیت در محل ها و مکان هایی است که بخواهیم سنگ مورد نظر دارای مقاومت بالایی در برابر فشار، سرما، سایش و گرما باشد. به همین دلیل می بینیم که در پیاده روها و راهپله های شهر نروژ از گرانیت استفاده می کنند. (البته در این موارد سطح سنگ گرانیت را صادف و صیقلی نمی کنند.) همچنین استفاده از گرانیت در کف و بدنه ساختمان های مسکونی، اداری، فروشگاه های بزرگ و پر رفت و آمد بسیار مفید است، چرا که این سنگ در برابر سایش و فشار مقاومت بالایی دارد. البته قبل از استفاده سنگ گرانیت در فضای داخلی ساختمان بهتر است که با یک طراح داخلی صحبت کنید تا بهترین طرح و رنگ موجود در سرامیک را به شما پیشنهاد دهد. در ضمن نگران اینکه طرح و رنگ خود مورد علاقه خود را پیدا می کنید یا نه، نباشید. فقط کافی است نگاهی به مطلب زیر بیاندازید و متوجه تنوع این سنگ فقط و فقط در ایران بشوید. (حالا جدای از سنگ های گرانیت وارداتی)

انواع سنگ گرانیت

کاربرد گرانیت تیشه ای  پیاده رو

کاربرد سنگ گرانیت در نما ساختمان

یکی از بهترین وجه تمایز های گرانیت نسبت به سایر سنگ ها این است که این سنگ علاوه بر طرح و رنگ های متنوعی که دارد، دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب هوا و آلودگی هوا و باران های اسیدی است. پس استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان ها می تواند انتخابی بسیار درست و عاقلانه باشد.

از آنجا که نمای ساختمان به خصوص در شهرهای بزرگ در ارتباط مستقیم با تغییرات جوی و آلودگی هاست یکی از بهترین انتخاب ها گرانیت است.

نما ساختمان سنگ گرانیت مروارید مشهد

استفاده از سنگ گرانیت برای کف فضا های خارجی

وقتی قصد استفاده از سنگ گرانیت برای فضای باز، مانند بالکن یا قسمتی از حیاط را دارید باید توجه داشته باشید که سنگ گرانیت شما ساب نخورده باشد و اصلا صیقلی نباشد. چرا که زمانی که گرانیت را صیقلی می کنند سطح آن بسیار لیز می شود و نمی توان روی آن راه رفت، برای همین برای این فضا ها بیشتر از گرانیت تیشه ای استفاده می کنند. در ضمن استفاده از این سنگ برای ساخت وسایلی که با سنگ ساخته می شود مانند مجمسه و نیمکت و... می تواند به با دوام بودن آن کمک بسیاری کند.
از طرفی در مناطق سردسیری که عمق یخ زدگی در آنها بالاست مانند جاده های کوهستانی و مناطقی که عبور و مرور آب در انها زیاد است و می توان از سنگ های کوبیک گرانیت استفاده کرد. این سنگ به صورت مکعب های مربع یا مستطیلی سنگ گرانیت هستند و برای نصب آنها ابتدا باید زیر سازی درست را انجام داده باشید تا هم از نشست کردن جلو کنید و هم بتوانید آب را به درستی به معابر مخصوص آب هدایت کنید.

سنگ کیوبیک گرانیت

استفاده از سنگ گرانیت برای پله

از آنجایی که پله های یکی ار محل های پر رفت و آمد هستند و باید سنگ پله طوری انتخاب شود که در برابر فرسایش مقاوم باشد، پس یکی از بهترین انتخاب های شما برای سنگ راه پله می تواند گرانیت باشد. استفاده از گرانیت در راه پله علاوه بر این که باعث می شود پله های شما جلوه بهتری داشته باشد، در برابر سایش و آب و ضربه و فشار هم مقاوم است.

استفاده سنگ گرانیت پله