0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ اسلب چیست؟

سنگ اسلب به سنگ هایی گفته می شود که از سنگ های کوپ در معدن ها تهیه می شوند، این سنگ ها دارای ابعاد بزرگتری نسبت به سایر سنگ ها دارند و بیشتر برای نما ها و مکان های خاص استفاده می شوند، سنگ اسلب را می توان از سنگ های گرانیت و به خصوص گرانیت مروارید مشهد، مرمریت و تراورتن تهیه کرد و یکی از نکات جالب و منحصر به فرد این سنگ داشتن نقش و نگار های زیبا در ابعاد بزرگ است که آن را به یک نمونه سنگ زیبا و جذاب تبدیل می کند.

ابعاد سنگ اسلب چقدر است؟

ابعاد سنگ اسلب معمولا بیشتر از 220*120 سانتی متر و دارای ضخامت بیشتر از 2 سانتی متر است. همانطور که گفتیم برای تهیه این سنگها، از کوپ هایی که مستقیما از معدن استخراج می کنند استفاده می شود. در ضمن باید در جریان باشید که قیمت این سنگ ها نسبت به سایر نمونه ها گران قیمت تر است، چرا که این سنگ ها روند برش کاری، پولیش کاری و حمل نقل سخت تر و حساس تری نسبت به سایر نمونه های دارند و به این صورت هزینه ی فرآوری آن برای تولید کنندگان تقریبا 2 برابر است. به طور کلی می توان گفت سنگ های دارای عرض بالاتر از 70 با شند اسلب می گویند که برای اسلب های صادراتی عرض آن ها باید از 120 سانتی متر و طول آن بین 2.5 در 3 متر باشد. واردات و صادرات این نمونه سنگ از سود بسیار بالایی برخوردار است، ولی از طرفی واردات و صادرات آنها راحت نیست.

سنگ اسلب برای ظرفشویی دستشویی

روش برش سنگ اسلب چگونه است؟

یکی از سختی ها روند برش آنها به این صورت است که کوپ سنگ هایی که از معدن به کارخانه های سنگبری منتقل می شوند و سپس بوسیله ی اره هایی که فقط در کارخانه هایی که ظرافت تولید بالایی دارند بوسیله اره های مخصوص که یک نمونه از آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید برش داده می شود. این اره ها که دارای تیغه های الماسه موازی هستد. این اره ها معمولا 40 تا 80 عدد تیغه دارند و قدرت های متفاوتی دارند و بر همین اساس آنها را به دو دسته کلی نرم بر و سخت بر تقسیم می کنند.
همان طور که می توان حدس زد اره های سنگبری سخت بر برای برش سنگ های گرانیت و به طور کلی سنگ های سخت استفاه می شود و اره های نرم بر برش برش دادن کوپ سنگ های مانند تراورتن و مرمریت استفاده می شود. تیغه های این اره ها دارای فاصله 2 سانتی متر است.

اره  سنگبری برش اسلب

برای اطلاع بیشتر در مورد برش سنگ پیشنهاد می کنیم که مطالب زیر را مطالعه کنید.
تولید کننده سنگ گرانیت
روش های برش سنگ

موارد استفاده از سنگ اسلب

سنگ اسلب نشان دهنده زیبایی و یک دست بودن در یک سطح بزرگ است، به همین دلیل از سنگ هایی که دارای طرح های زیبا دارند برای ساخت این سنگ استفاده می شود. سنگ اسلب امروزه برای مکان های لوکس و زیبا مورد استفاده قرار می گیرد، البته باید در نظر داشته باشید که بهترین مکان برای استفاده از چنین سنگ بزرگی، جایی است که مساحت زیادی داشته باشد تا زیبایی آن به صورت حداکثری به نمایش در بیاید. به همین دلیل از سنگ های اسلب در سالن های بزرگ، لابی هتل و نمایشگاه ها و موزه ها استفاده می شود.
یکی دیگر از مواردی که استفاده از سنگ های اسلب را از بقیه سنگ ها جذاب تر می کند، منحصر بودن این سنگ است. سنگ های اسلب چه یکدست و چه پر نقش و نگار، خاص هستند و دلیل خاص بودن این سنگ در ساختمان ها این است که هیچ کس نمایی به این بزرگی از سنگ طبیعی ندیده است و این سنگ به خودیِ خود مثل یک اثر هنری نظر بیننده ها را جلب می کند.