0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
راهنمای خرید سنگ برای کف پارکینگ

زمانی که قصد انتخاب سنگ برای کف پارکینگ دارید باید نکاتی را در نظر بگیرید تا دوام، زیبایی و استحکام را با هم داشته باشید، چرا که در هر خانه پارکینگ جایی است که هم رفت و آمد بالایی دارد و همچنین به دلیل نگه داری خودرو، کف پارکینگ باید به گونه ای باشد که توانایی تحمل فشار وارده در اثر وزن خودرو را داشته باشد. در ادامه این مطلب از سنگبری معنوی نکاتی که باید زمان خرید سنگ برای کف پارکینگ در نظر بگیرید را برای شما توضیح می دهیم و سپس به سراغ سنگ های پیشنهادی برای کف پارکینگ می رویم تا در پایان شما بتوانید تصمیم درستی در زمینه انتخاب سنگ برای کف پارکینگ خود گرفته باشید.

 

نکات مهم در زمان خرید سنگ برای کف پارکینگ

  • از آنجایی که کف پارکینگ بیشتر از سایر قسمت های ساختمان در معرض رفت آمد و شستشوی مداوم قرار دارد، شما نمی توانید از سنگ هایی استفاده کنید که در برابر سایش مقاومت پایینی دارند و یا در برابر آب و رطوبت مقاومت پایینی دارند. به عنوان مثال سنگ مرمر سنگ مناسبی برای کف پارکینگ شما نخواهد بود، چرا که شستشو و رفت و آمد ها و اثر تایر های خودرو بعد از مدتی روی سنگ ها اثر به جا می گذارد و باعث می شود که رگه های آهکی موجود در این سنگ از بین برود و ظاهر نامناسبی پیدا کند.
  • زمانی که شما سنگی صاف و صیقلی برای پارکینگ خود خریداری می کنید انتظار دارید که این سنگ تا مدت ها با دوام و ماندگار باشد، به همین دلیل در زمان خرید شما باید سختی سنگ را مد نظر قرار دهید. منظور از سختی سنگ مقاومت در برابر خش بر داشتن، سایش و نفوظ آب است.
    پس به این ترتیب زمانی که شما سنگی که از نظر سختی کیفیت خوبی دارد را انتخاب می کنید شما با یک تیر چند نشان خواهید زد.
  • همانطور که گفتیم پارکینگ ها در معرض شستشو زیاد هستند و نیاز به یک راه خروجی آب دارند، همچنین نحوه نصب سنگ یا همان کارکردن سنگ در کف پارکینگ باید طوری باشد که شیب بندی مناسب آنرا رعایت شده باشد.
    مشکلی که در این میان پیش می آید این است که زمانی که شما قصد شیب بندی دارید باید از سنگ با ابعاد کوچکتری استفاده کنید، ولی این موضوع باعث می شود که جلوه کف پارکینگ شما تا حدی از بین برود. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که از سنگ هایی با ابعاد 60*60 استفاده کنید تا هم زیبایی پارکینگ شما تامین شود و هم بتوانید شیب بندی مناسب را در زمان نصب انجام دهید.
  • سعی کنید برای پارکینگ خود از سنگ های روشن که آثار کثیفی بر روی آنها پدیدار می شود استفاده کنید تا بعد از تمیز کردن تا مدتی خیالتان از بابت زیبایی ظاهری راحت باشد.

سنگ گرانیت برای کف پارکینگ

کدام سنگ برای کف پارکینگ مناسب تر است؟

اولین نکته ای که باید در زمینه سنگ کاری کف پارکینگ به یاد داشته باشید این است که: "سنگ طبیعی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود" چرا که سنگ های طبیعی دارای زیبایی و دوام بالایی و همچنین مقاومت بالایی در برابر ساییده شدن، خش افتادن و ضربه هستند. از طرفی خواص سنگ های طبیعی باعث می شود که حرارت موجود را حفظ کنید.

یکی از فرآیندهای قابل اجرا بر سطح نهایی سنگ، فرآیند "هوند" كردن است که در طی آن، سنگ كاملاً پوليش نمي‌ شود و به جاي سطحی براق دارای سطحی مات می شود‌. اين نوع سنگ‌ها براي استفاده در كف ساختمان كاربرد دارند و مزیت آن جلوگيري از ليز خوردن است.
در ادامه این که چه سنگهایی برای کف پارکینگ مناسب ترند را با هم بررسی می کنیم:

 

استفاده از سنگ کریستال

این سنگ ها که زیر مجموعه سنگ های مرمریت هستند خواص بسیار بهتر و قوی نسبت به سایر نمونه های سنگ های آهکی دارند. همچنین تنوع رنگ بالای این سنگ ها باعث می شود که شما بتوانید میزان تیرگی و روشن بودن آنها را در زمان خرید مشخص کنید. نکته ای که در مورد این سنگ ها باید به یاد داشته باشید این است که نباید آنها را با سایر سنگ های آهکی اشتباه بگیرید. به همین دلیل پیشنهاد ما به عنوان افراد با تجربه در زمینه سنگ این است که از این سنگ ها با عنوان سنگ کریستالی یاد کنید و همچنین معروف ترین و محبوب ترین سنگ کریستالی، سنگ کریستالی لایبید می باشد که تنوع بسیار بالایی هم دارد.

استفاده از سنگ کریستال برای پارکینگ

استفاده از سنگ گرانیت

زمانی که صحبت از استفاده از سنگ به میان می آید (مخصوصا استفاده از سنگ برای کف) سنگ گرانیت به قول معروف یک سر و گردن از سایر سنگ ها بالاتر است، چرا که سنگ گرانیت دقیقا همه خصوصیات مورد نیاز برای کف پارکینگ شما را دارد و از طرفی تنوع این سنگ ها بسیار بالا می باشد شما می توانید مطالب زیر را برای شناخت بیشتر سنگ ها گرانیت مطالعه کنید.
انواع سنگ گرانیت

سنگ گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت مروارید مشهد

ولی تنها چیزی که در زمینه استفاده از سنگ گرانیت می تواند سد راه شما شود این است که قیمت این سنگ ها ممکن است برای شما کمی زیاد باشد. البته یک راه حل برای این مشکل وجود دارد و آن هم استفاده از سنگ گرانیت مروارید مشهد است. این سنگ علاوه بر داشتن همه ی خصوصیات مثیت سنگ گرانیت، قیمت بسیار پایینی نسبت به سایر نمونه های گرانیت است. شما می توانید قیمت این سنگ را از طریق لینک زیر بررسی کنید.

قیمت گرانیت مروارید مشهد