0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

انتخاب رنگ سرامیک کف بر اساس نوع فضا و کاربرد آن متفاوت است و تأثیر زیادی در مکان و معماری داخلی دارد. به‌طوری‌که یک رنگ سرامیک کف در دو فضا می‌تواند دو بازخورد مختلف داشته باشد. به همین خاطر پیش از خرید سرامیک کف و تعیین رنگ آن بایستی به نوع کاربرد، رنگ سایر مبلمان، مساحت فضا و... نیز به‌طور کامل توجه گردد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به رایج‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌های سرامیک کف همراه با محل‌های کاربرد آن‌ها اشاره‌ای داشته باشیم، با ما همراه باشید.

رایج‌ترین رنگ‌های سرامیک کف

رنگ قهوه‌ای

اگر بخواهیم یکی از متداول‌ترین رنگ‌ها را در متریالی مانند سرامیک کف نام ببریم، بی‌شک رنگ قهوه‌ای در لیست اولین‌ها قرار خواهد گرفت. این رنگ با توجه به بازتاب و تأثیری که از خود در فضا دارد برای معماری‌های داخلی می‌تواند مناسب باشد؛ اما بازهم رنگ قهوه‌ای برای سرامیک باب میل همه و هر شخصی علاقه‌مند به‌کارگیری آن نیست. هم‌چنین مبلمان دیگر فضا و عناصر دیگر هم در انتخاب این رنگ بسیار مهم‌اند.

ceramic tile floor designs

رنگ کرم سرامیک کف

رنگ‌های کرم برای سرامیک جزو محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین افراد است. این رنگ روشن در دل‌بازتر دیده شدن فضا و جلوه بهتر سایر اشیا بسیار تأثیر دارد و اگر فضایی که در نظر دارید مساحت کم‌تری دارد، رنگ کرم می‌تواند گزینه خوبی باشد. هم‌چنین روشن بودن سرامیک‌ها در چنین فضاهایی موجب انعکاس بهتر نور در فضا نیز می‌شوند.

Beige Colour Image

 

رنگ نخودی برای سرامیک

اگر عاشق دکوراسیون‌های کلاسیک هستید و می‌خواهید چنین سبکی را در معماری داخلی فضای مدنظرتان داشته باشید رنگ نخودی که نسبتاً زردی بیش‌تری در مقایسه با رنگ کرم دارد، مناسب‌ترین گزینه انتخابی برایتان خواهد بود.

سرامیک

رنگ سفید سرامیک

اما اگر به دنبال یک معماری با سبک مدرن داخلی هستید، رنگ سفید می‌تواند در اجرای این سبک برای شما بسیار مفید باشد. هم‌چنین سرامیک کف سفیدرنگ باعث روشن‌تر و بزرگ‌تر دیده شدن فضای مدنظرتان خواهد شد.

paint flooring painting wall countertop design ceramic pictur images white countertops removing bathroom refin and ideas kitchen floors depot designs floor diy tile home photos 930x535

رنگ‌های خاک رس

رنگ‌های سرامیک در تنالیته رنگی خاک رس می‌تواند برای افراد تداعی‌گر حس نوستالژیک باشد و هم‌چنین موجب خلق یک فضا با حس دوستانه باشد. علاوه بر این رنگ خاک رس برای دوستداران معماری ایرانی نیز بسیار دلپذیر و جذاب است.

flooring best tile designs depot countertops wall cleaner pictu ceramic kitchen painting bathroom floors paint diy ideas white removing backsplash floor images patterns home 930x535

 

سرامیک کف با رنگ یشمی

یشمی ازجمله رنگ‌هایی است که انتخاب آن نیاز به جسارت زیادی دارد و هرکسی آن را به‌عنوان رنگ سرامیک کف انتخاب نمی‌کند. این رنگ بایستی در کنار رنگ‌های مناسب خود به کار برود تا بیش‌ترین هماهنگی را در فضا داشته باشد. سرامیک کف یشمی‌رنگ از دسته رنگ‌های لوکس به شمار می‌رود. از محل‌های مورد کاربرد این رنگ اتاق‌های نشیمن و غذاخوری جزو رایج‌ترین هستند.


بیشتر بخوانید: انواع سنگ های ساختمانی همراه با عکس


سرامیک کف طوسی‌رنگ

برای کسانی که همیشه نمی‌توانند کف خانه یا محل کارشان را تمیز کنند، قطعاً انتخاب کردن رنگ‌های خنثی مانند طوسی می‌تواند بسیار مناسب باشد. چون به همین راحتی‌ها کثیفی‌ها را به نمایش درنمی‌آورد.

modern ceramic floor tiles arketipo

 

سرامیک‌های کف آبی‌رنگ

رنگ آبی برای علاقه‌مندان این رنگ می‌تواند بهترین انتخاب سرامیک کف باشد، به‌کارگیری سرامیک‌هایی بارنگ آبی تیره در کنار رنگ‌های دیگر برای معماری داخلی یک فضا می‌تواند جذاب‌تر به نظر برسد.

charming bathroom floor blue tile White Bathroom Interiors On Blue Ceramic Floor And Wall Tile Plus Fresh Flower And Window Design


بیشتر بخوانید: سنگ گرانیت برای  اپن آشپزخانه 


 

نگاهی به رنگ‌های سرامیک کف در مکان‌های مختلف

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که برای مکان موردنظرتان از چه رنگ‌های سرامیک کف می‌توانید استفاده کنید. پاسخ به چنین سؤالی نمی‌تواند کلی باشد چراکه عناصر و مسائل زیادی در این امر دخیل هستند. برای مثال خیلی مهم است که فضای شما چه نوع کاربردی دارد و چه بخشی از خانه‌تان را شامل می‌شود. ما در ادامه مهم‌ترین فضاهای یک‌خانه را موردبررسی قرار داده‌ایم و با توجه به نوع معماری داخلی فضا رنگ‌های سرامیک کف را پیشنهاد داده‌ایم.

آشپزخانه

انتخاب رنگ سرامیک کف برای آشپزخانه بر اساس نوع سلیقه و امکانات موجود در فضا صورت می‌گیرد. به این دو مورد از فضای آشپزخانه با رنگ‌های مختلف سرامیک کف دقت کنید.

رنگ آبی اقیانوسی

علاقه‌مندان رنگ آبی بی‌شک از این طیف آبی برای آشپزخانه استقبال خواهند کرد؛ اما چرا آبی اقیانوسی می‌تواند برای سرامیک کف انتخاب بهتری باشد؟

جالب است بدانید که رنگ آبی اقیانوسی موجب احساس سنگینی و پایداری فضا می‌شود. در کنار چنین رنگی می‌توانید از سایر رنگ‌ها مانند سفید، قرمز و قهوه‌ای ملایم چوب استفاده کنید. به‌طوری‌که فضا هم چون اقیانوسی به نظر برسد که کابینت‌هایش مانند شن و ماسه رنگ‌شده‌اند. به کار بردن رنگ‌هایی از دل طبیعت احساس طبیعی‌تر در شما ایجاد می‌کند.

blue marble tile flooring shapeyourmindscom marble blue flooring s c50ce8629a7c08ef

 

سرامیک‌های طرح دار

یکی از جالب‌ترین کارهایی که امروزه شاهد آن هستیم، استفاده از طرح‌های گرافیکی در سبک‌های مختلف بر روی سرامیک‌ها است. گرافیک‌های جالبی که می‌توانند فضای آشپزخانه شما را بسیار متفاوت، صمیمی و خاص‌تر جلوه دهند. این نوع از سرامیک‌های کف دارای تنوع رنگی بالایی نیز هستند.

و بسیاری از رنگ‌ها که می‌توانند توسط شما برای آشپزخانه منزلتان انتخاب و به‌کاربرده شوند.

glamorous moroccan ceramic tile in floor tiles the pros and cons nonagon style 585x329

پذیرایی خانه

از رایج‌ترین کاربردهای سرامیک در معماری داخلی می‌توان به استفاده آن در پذیرایی اشاره داشت. همان‌طور که در بخش رنگ‌ها اشاره شد رنگ‌های روشن برای چنین فضاهایی می‌تواند بسیار مناسب باشد. در انتخاب رنگ‌های سرامیک کف برای پذیرایی‌های کوچک بهتر است از ابعاد بزرگ‌تر و در رنگ‌های روشن استفاده کرد. از قابل‌توجه‌ترین نکات در این کاربرد مرتب، بزرگ و تمیز نشان دادن فضاهای کوچک‌تر است. ابعاد مستطیلی و مربع نیز نگاه را به انتهای اتاق خانه می‌کشاند و موجب بزرگ‌تر دیده شدن طول مکان می‌شود.

سرویس بهداشتی و حمام

اگر بخواهیم مناسب‌ترین متریال برای کف سرویس‌های بهداشتی و حمام را معرفی کنیم، بی‌شک کاشی یا سرامیک کف پرسلان خواهد بود؛ اما فارغ از این بحث چه رنگی برای این فضاها بهتر است و رنگ سرامیک چه تأثیری در فضا ایجاد می‌کند؟

exclusive inspiration blue bathroom floor tile interior design ideas vinyl flooring tiles harvey maria and white cobalt navy

مکان‌هایی مانند حمام بایستی آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده باشند و فرد در زمان دوش گرفتن در آن مکان احساس آسایش و امنیت کند. به همین خاطر از اصلی‌ترین نقش‌های رنگ سرامیک کف می‌توان این موارد را نام برد. پس بنابراین به کاربردن رنگ‌های ملایم مانند آبی در تنالیته های مختلف می‌تواند از گزینه‌های خوب به شمار رود. رنگ‌های ملایم و روشن‌تر احساس لطافت بیشتری به کاربر می‌دهد. هم‌چنین رنگی مانند سفید نیز می‌تواند برای سرویس‌های بهداشتی مدنظر قرارگرفته شود.

امید که با آشنایی از مفاهیم و اهمیت رنگ‌های سرامیک کف در معماری‌های داخلی بتوانید انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای در زمان خرید سرامیک داشته باشید.