0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

سنگ های مرمریت یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی هستند که اغلب در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از سنگ ها بنا به خصوصیات و شرایط فرآوری شان می توانند برای برخی از مکان ها مناسب و در عین حال برای برخی دیگر نامناسب باشند. اما این که استفاده از سنگ مرمریت به عنوان یک سنگ ساختمانی در چه مکان هایی توصیه می شود و از چه لحاظ می توان از این نوع سنگ ها استفاده کرد؟ موضوعی است که در این مقاله از فروشگاه اینترنتی سنگ معنوی به آن پرداخته ایم.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت محبوب ترین سنگ ساختمانی

بین سنگ های ساختمانی مرمریت از دسته سنگ های آهکی دگرگون شده از محبوبیت بالایی برخوردار است و برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین بر اساس دسته بندی های صورت گرفته در بازار های بین المللی سنگ های مرمریت جزو دسته ماربل به شمار می روند. از خصوصیات مهم این نوع سنگ ساختمانی می توان به ظاهر زیبای آن اشاره داشت که برای فضاهای داخلی بسیار مدرن و در عین حال زیبا است.

خصوصیات ظاهری سنگ مرمریت اعلمی

 در قیاس با سنگ های تراورتن دارای خلل و فرج کم تری هستند ولی طیف رنگی بی شماری را شامل می شوند. در سطح سنگ های مرمریت خطوط آهکی مثل ترک وجود دارد که بعد از برش و فرآوری استاندارد این خط ها غیر قابل لمس خواهند بود. هم چنین بر اساس تجربه تولید  سنگ های مرمریت هر چه قدر دارای ظاهری کم خط تر باشند دارای استحکام بالاتری هستند. 

نکته!

این ویژگی شامل همه سنگ های مرمریت نمی شود.

سنگ های مرمریت اعلمی نیز با دارا بودن نقش ها و رنگ های مختلف از محبوبیت زیادی بین خریداران سنگ های ساختمانی برخوردار هستند. درجه بندی مرمریت اعلمی به صورت درجه سوپر، درجه یک، درجه دو و درجه سه است. از قابل توجه ترین نقوش سنگ مرمریت اعلمی وجود رگه ها بر روی سطوح آن ها است که با قرار گرفتن در کنار هم موجب خلق یک طرح شاهکار معماری می شوند.

 


بیش تر بخوانید: استفاده از سنگ مرمریت اعلمی به عنوان سنگ پله 


سنگ مرمریت

 

 

جنس و خصوصیات  سنگ مرمریت از چیست؟

سنگ هاس ساختمانی بر اساس نوع مواد تشکیل دهنده شان دسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرند. در این بین نیز سنگ مرمریت یک نوع سنگ دگرگون شده به شمار می رود که جنس مواد تشکیل دهنده اش بر پایه کربنات کلسیم ، کلسیت، دولومیت و کریستال ها است.

جالب است بدانید که وزن مخصوص سنگ های مرمریت در حدود 2563 کیلوگرم بر متر مکعب هست و در مقایسه با سنگ های ساختمانی گرانیت دارای دوام کم تر ولی نسبت به تراورتن دارای دوام بیش تر است.

کاربرد سنگ مرمریت اعلمی

به طور معمول از سنگ های مرمریت در فضاهای داخلی بیش تر استفاده می شود، چون این سنگ ساختمانی در برابر شرایط جوی و آب وهوایی مقاومت کم تری دارد. عواملی مانند باران، برف و نور موجب ترک برداشتن مرمریت می شود و به این صورت رفته رفته زیبایی خودش را از دست می دهد. از بین رفتن رنگ و جذابیت سطوح در معماری فضا و بنا نیز تاثیر خوبی در پی نخواهد داشت.

برای همین نیز اکثرا از سنگ مرمریت اعلمی در فضاهای داخلی مثل کف، دیوارها و ... استفاده می گردد. ضخامت در نظر گرفته شده برای این سنگ های ساختمانی در طراحی های داخلی نیز سه الی چهار سانتی متر است.

سنگ مرمریت اعلمی


 بیش تر بخوانید: رنگ های سرامیک کف و( محل های کاربرد )


اما به کارگیری سنگ مرمریت اعلمی در فضاهای بیرونی

همان طور که اشاره کردیم مقاومت مرمریت در مقایسه با گرانیت کم تر است. اما برای این که بتوانیم از مرمرین به عنوان یک سنگ ساختمانی در  فضاهای بیرونی استفاده کنیم بایستی از رزین های پلی استر و UV و همین طور رزین اپوکسی کمک بگیریم. این لایه ها با اضافه شدن به سنگ مرمریت علاوه بر افزایش زیبایی موجب افزایش دوام آن نیز می شوند.

پس به این ترتیب می توان از سنگ های مرمریت اعلمی در دیوارهای خارجی، سنگ پله ها، سنگ کف و پاگرد و... استفاده کرد.

سنگ مرمریت اعلمی

 

قیمت سنگ مرمریت اعلمی

هزینه و قیمت مرمریت با توجه به دو مورد بررسی می شود که این دو عبارت اند از؛

  • شکل و طرح ظاهری
  • خواص ذاتی سنگ مرمریت
  • کیفیت فرآوری سنگ

این سه دلیل در تعیین قیمت های سنگ ساختمانی از نوع مرمریت تاثیر دارند. از خصوصیات بارز سنگ های مرمریت خوب می توان خطوط کم آهکی بر روی سطوح را اشاره داشت که کم بودن این خطوط حاکی از مقاومت بالای آن ها دارد.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با سنگ مرمریت اعلمی و قیمت آن می توانید با ما تماس بگیرید.