0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

سنگ پلاک یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی جهت استفاده در نماسازی سطوح گوناگون است. این سنگ ساختمانی پرکاربرد نیز مانند بسیاری دیگر از سنگ های دیگر طی فرآیندهای خاص تهیه و روانه بازار می شود. بدین گونه که برای تولید سنگ پلاک ، بایستی سنگ قله را در کارگاه سنگبری به ضخامت های مورد نظر برش و آن را تا حد جلا و آینه شدن ساب دهند. هم چنین بهتر است بدانید که سنگ های پلاک که نوعی سنگ تزئینی به شمار می روند از دسته سنگ های گرانیت و مرمریت نیز انتخاب می گردند. اما موضوعی که ما در این مقاله از فروشگاه سنگبری معنوی به آن پرداخته ایم بررسی سنگ پلاک مرمریت اعلمی است . در ادامه با ما همراه شده و با خصوصیات این نوع سنگ پلاک آشنا شوید.

کاربرد سنگ پلاک چیست؟

از رایج ترین استفاده های سنگ پلاک مرمریت اعلمی و به طور کلی این نوع سنگ می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارت اند از؛

  • بخش های تزئیناتی در داخل و خارج ساختمان
  • قسمت کف ساختمان
  • دیوارپله ها
  • کف پنجره های بنا
  • قسمت های زیر و کناری دیوار گچی
  • استفاده در وسایل دکور مانند گلدان ها، شمعدان ها
  • جداول و ...

استفاده از سنگ پلاک در ایران نیز به حدود شصت سال قبل برمی گردد. به این صورت که اولین کارخانه ماشینی تولید پلاک و یک خط کامل آلمانی توسط آستان قدس رضوی در مشهد سال 1317 راه اندازی و رواج یافت .

سنگ پلاک


 بیش تر بخوانید: سنگ پله مرمریت اعلمی 


انتخاب ضخامت سنگ پلاک مرمریت اعلمی

ابعاد مرمریت اعلمی یا هر نوع سنگ پلاک بر اساس نوع کاربرد و سلیقه کاربر تغییر و مشخص می شود . برای مثال اندازه و ابعاد زیر را می توان برای این سنگ مشهد بیان کرد.

  1. سنگ پله مرمریت اعلمی با ضخامت بیش از پنج سانتی متر
  2. پوشش دادن نماهای خارجی، دیواره های داخلی ساختمان، کف بنا با ضخامت های بین دو تا دو و نیم سانتی متر

در اجرای کار ضخامت یکسان و یکنواخت بودن ابعاد سنگ ها بسیار مهم و دارای اهمیت است تا طرح زیبایی به دست بیاید. بعد از برش نیز سنگ های پلاک مشهد صیقل داده می شوند تا ظاهر جذابی به خود بگیرند.

نکته!

سنگ پلاک مرمریت اعلمی بایستی در برابر یخبندان و رطوبت محافظت گردد.

سنگ پلاک مرمریت اعلمی

 

معرفی انواع سنگ پلاک مشهد

سنگ های پلاک از انواع مختلفی مانند سنگ های رسوبی مشهد، سنگ گرانیت مشهد، دگرگونی و آذرین مثل  تراورتن ،مرمریت، مرمر، گرانیت مشهد، کنگلومرا تهیه و روانه بازار سنگ می شوند.

اما سوالات بسیار رایج در این مورد که کدام سنگ پلاک می تواند برای استفاده مناسب باشد؟ یا سنگ پلاک مرمریت اعلمی گزینه خوبی جهت خرید است؟ را می خواهیم پاسخ بدهیم.

پیش از هر چیزی باید بدانید که نوع سنگ از لحاظ سنگ شناسی به طور کلی معیار خوبی برای تشخیص کیفیت سنگ مشهد نیست. پس موارد دیگری را نیز باید مورد توجه قرار دهیم. این موارد می تواند شامل درزها، شکستگی ها، اثرات هوازدگی، خلل و فرج باشند که در کیفیت سنگ بسیار موثر هستند.

علاوه بر این مسئله رنگ نیز در تشخیص کیفیت سنگ مشهد اهمیت دارد. به طور طبیعی سنگ ها دارای رنگ بندی های متنوعی هستند. با تغییر دادن ترکیب شیمیایی یا شرایط حین شکل گیری سنگ می توان رنگ آن را به صورت جزئی عوض کرد. این روند در قیمت سنگ مرمریت اعلمی هم تاثیر دارد.

ویژگی های سنگ پلاک باکیفیت برای نماسازی

سنگی که برای جداره های خارجی ساختمان مانند نما استفاده می شود باید مشخصات زیر را دارا باشد.

  1. مناسب شرایط آب و هوایی منطقه
  2. قابلیت برش و صیقل خوردن
  3. دارای مقاومت کششی و خمشی بالا
  4. مشخص بودن کانی های موجود در سنگ
  5. طول عمر بالا
  6. دارای چسبندگی بالا در صورت نصب سنگ به روش تر
  7. مقاوم در برابر بخارها و اشعه های نور آفتاب
  8. تنوع رنگ و طرح
  9. نصب سریع و آسان
  10. سبک وزن بودن

سنگ پلاک


بیش تر بخوانید: سنگ گرانیت مروارید مشهد


روش های نصب سنگ پلاک در نمای ساختمان

از راه هایی مانند اسکوپ، لقمه گذاری نصب سیم و قلاب می توان برای اجرای نمای سنگی کمک گرفت.

مرمریت اعلمی برای استفاده در فضاهای بیرونی مناسب است؟

مرمریت  اعلمی یک نوع سنگ ساختمانی با دوام کم تر در مقایسه با گرانیت مشهد است. ولی جهت به کارگیری مرمریت اعلمی در قسمت های بیرونی و خارجی مثل نما باید از رزین های پلی استر و uv و همین طور رزین اپوکسی استفاده کرد. با کمک این لایه ها علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری سنگ پلاک مرمریت اعلمی می توان موجب افزایش و بالا بردن دوام و طول عمر آن هم شد.

بنابراین می توان از مرمریت اعلمی به عنوان سنگ پلاک و سنگ پله داخلی و خارجی هم استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با قیمت سنگ پلاک مرمریت اعلمی و انواع سنگ مشهد با مجموعه سنگ معنوی تماس بگیرید.