0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد

با توجه به مدرنیته شدن دکوراسیون های داخلی استفاده از متریال های جذاب و و به روز در فضاهای مختلف داخلی دارای اهمیت چندین برابری نسبت به قبل شده است. به طوری که چیدمان های امروزی چندان شباهتی به چیدمان های قدیمی ندارند. مهم ترین قسمتی که اغلب موجب دگرگونی در فضاهای داخلی می شود، کف مکان است. به خاطر همین نیز انتخاب کف پوش مناسب توجه زیادی را می طلبد. رایج ترین کف پوش های حال حاضر نیز سرامیک، کاشی ،پارکت، سنگ، لمینت و ...هستند. در این مقاله نیز معایب و محاسن سرامیک محبوب ترین متریال برای کف پوش نوشته شده است. به نظر شما محاسن سرامیک بیش تر است یا معایب آن؟ دلتان می خواهد از کف پوش سرامیکی در مکان های داخلی خود استفاده کنید؟ جواب این سوال ها را در ادامه بخوانید.

چرا از سرامیک به عنوان کف پوش استفاده کنیم؟

یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب کف پوش فضا جذابیت ظاهری و طرح آن است. سرامیک نیز با طرح ها و رنگ های مختلف می تواند انتخاب مناسبی باشد. اما علاوه بر مسئله ظاهری معیارهای بسیار مهمی مانند طول عمر، میزان مقاومت و ... اهمیت زیادی دارند که بایستی مورد توجه قرار گیرند.

سرامیک کف پوش

 انواع سرامیک ها کدام اند؟

سرامیک ها را به طور کلی می توان در دو دسته بدون لعاب و لعاب دار تقسیم بندی کرد. هم چنین این دو در رنگ های مات و براق تولید می شوند. نوع براق با ایجاد فضایی شیک می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی مکان را چندین برابر کند ولی از طرفی چنین انتخابی نیازمند نگه داری و نظافت بیش تری در مقایسه با نوع مات خودش است. علاوه بر این کف پوش های سرامیک طرح پارکت نیز از محبوب ترین و جدیدترین انواع سرامیک ها هستند. سرامیک های پرسلان نیز در قیاس با سرامیک های معمولی دارای یک سری مزایا هستند که می توانید در مقاله ای که در این باره نوشته شده به محاسن پرسلان پی ببرید.


بیش تر بخوانید: مقایسه عمر مفید سرامیک های پرسلان و سرامیک های معمولی 


سرامیک کف پوش

چرا سرامیک را به جای پارکت انتخاب کنیم؟

پارکت جزو متریال های شیک و کاربردی در معماری های داخلی است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. ولی  سوالی که پیش می آید این است که چرا بخواهیم سرامیک طرح پارکت بخریم؟

از مهم ترین نکات انتخاب برای این دسته از سرامیک ها می توان به مشکل رطوبت در مناطق شرجی و مرطوب اشاره داشت، چرا که پارکت چوبی به هیچ عنوان نمی تواند برای این فضاها گزینه خوب و مناسبی باشد. علاوه بر این سرامیک به نسبت پارکت دارای دوام و طول عمر بالاتری است و هزینه کم تری دارد.  

سرامیک یا پارکت

نگاهی به معایب استفاده از سرامیک ها

  1. ایجاد سردی در فصول سرد به هنگام پا گذاشتن بر روی سرامیک ها ( بروز درد مفاصل برای افراد)
  2. امکان شکستگی در مقابل ضربه شدید و تعویض دشوار
  3. وزن بالا و نصب زمان بر
  4. حبس آلودگی در سرامیک های با بافت زیاد
  5. بازتاباننده نور و موجب خیرگی

بیش تر بخوانید:دلایل انتخاب سنگ کوبیک جهت محوطه سازی 


سرامیک کف آشپزخانه

 مهم ترین مزایای به کارگیری سرامیک به عنوان کفپوش

  1. قابل تهیه در قیمت های مختلف
  2. مقاومت بالا در برابر رطوبت و مناسب فضاهای مرطوب
  3. تنوع طرح و رنگ بالا
  4. امکان نظافت و نگه داری آسان
  5. قرارگیری در دسته متریال شیک دکوراسیون داخلی
  6. امکان مدرنیته سازی چیدمان فضا با سرامیک
  7. مقاومت بالا در برابر یخ زدگی
  8. دوام زیاد در برابر حرارت
  9. مقاوم در شرایط تغییرات دمایی

 

سرامیک کف پوش


بیش تر بخوانید:رنگ های سرامیک کف و محل های کاربرد


نکات بسیار مهم در رابطه با خرید سرامیک

  • برای محیط های مرطوب با کف خیس سرامیک های ضدلغزش بخرید.
  • کیفیت سرامیک ها و کاشی ها بر اساس درجه پخت و لعابشان مشخص می شود.
  • قیمت سرامیک ها نیز بر حسب درجه پخت و لعاب برآورد می شود.
  • به دلیل این که تولید برخی سرامیک ها در بازه ای خاص صورت می گیرد بهتر است در زمان خرید تعدادی را اضافه بخرید تا در صورت آسیب بتوانید کف پوش را تعمیر کنید.

سرامیک ضدلغزش

در این مقاله سعی بر معرفی مزایا و معایب سرامیک ها شد تا شما عزیزان بتوانید با اطلاعاتی درست کف پوش دلخواهتان را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره و هم چنین سرامیک های پرسلان می توانید با مجموعه سنگبری معنوی در ارتباط باشید.