0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ طولی چیست؟

سنگ طولی چطور آماده می شود؟

زمانی که سنگ ها از معادن استخراج می شوند معمولا به صورت تکه های مکعبی بزرگ که آنها را سنگ خام (کوپ سنگ) به کارخانه های سنگبری می آورند و آنها را برای استفاده ها و کاربرد های مختلفی که می توانند داشته باشند با ابزار های مختلف و در ابعاد مختلف برش می زنند و آنها را برای فروش و استفاده آماده می کنند. در زمان برش کاری بسته به دستگاهی که برای این کار استفاده می کنند پارامتر های زیر تغییر می کند:

عرض سنگ ها

در این حالت یا از دستگاه قله و یا از اره استفاده می کنند، که برای سنگ طولی که معمولا دارای عرض 40 سانتیمتر است، از دستگاه قله بر یا سی تیغ استفاده می کنند و به این صورت است که می بینیم که سنگ طولی معمولا دارای عرض 40 سانتیمتر می باشد.
در صورتی که از اره استفاده کنید می توانید سنگ هایی با عرض بیشتر داشته باشید و این موضوع به شما کمک می کند که سنگ هایی با طول و عرض بزرگتر به طول 3 تا 4 متر و عرض 2 تا 3 متر هم داشته باشید. به این سنگ های سنگ های اسلب می گویند و مشتریان خودش را هم دارد. سنگ های اسلب به دلیل یک تکه بودن و بزرگی برای مکان های لوکس بسیار مناسب هستند ولی خب، هم برش کاری، هم حمل و نقل و هم نصب سختی دارد و باید این موضوع را مد نظر داشته باشید.

کیفیت سنگ

یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی در کیفیت سنگ، کیفیت برشکاری و دستگاه ها و تجهیزات مربوط به این کار است. می توان گفت دستگاه ها و تجهیزات با کیفیت با مهارت بالا کمک می کنند که کیفیت سنگ ها به بالاترین حد خود برسد.

پلاک طولی تراورتن

سنگ طولی کجا استفاده می شود؟

در ابتدا گفتیم که سنگ اسلب یک سنگ لوکس برای خانه شما می تواند باشد، ولی آیا با خود فکر کردید که کجا باید از این سنگ استفاده کنید؟ همه ی این سختی های مربوط به سنگ اسلب باعث شده است که سنگ طولی یک گزینه بسیار مناسب برای نمای ساختمان باشد. سنگ های طولی را با عرض 40 سانتی متر از سنگ های تراورتن، مرمریت و گرانیت و سایر سنگ ها برش می دهند. شاید اسم سنگ طولی را به صورت سنگ حکمی شنیده باشید.
تصویر زیر مربوط به سنگ طولی گرانیت مروارید مشهد است که در مورد مزایا و معایب استفاده از این سنگ در نما و سایر قسمت های ساختمان برای شما توضیح داده ایم.
مشخصات فنی سنگ گرانیت مروارید مشهد چیست؟
معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد

پلاک  طولی گرانیت مروارید مشهد

یکی از دلایل بهتر بودن نهایی سنگ طولی، راحت بودن جابجایی آنهاست، چراکه هر چقدر که عرض سنگ بیشتر باشد، وزن سنگ نیز بیشتر خواهد شد که سنگین بودن وزن سنگ در امر جابجایی و نصب سنگ بسیار موثر است.
از طرفی اگر عرض این سنگ ها کمتر از 40 سانتیمتر باشد، زمانی که از آنها در نمای ساختمان استفاده می شود جلوه خوبی ندارد و نما به صورت باریکه های سنگ است کنار هم چیده شده اند.

قیمت سنگ طولی چقدر است؟

قیمت سنگ طولی به موارد زیر بستگی دارد:

  • هرچه طول سنگ بیشتر باشد، قیمت بیشتر است، به صورتی که سنگ های زیر دومتر را بسیار ارزان تر از نمونه های بلند تر هستند.
  • جنس سنگ یکی از موارد بسیار تعیین کننده برای قیمت نهایی سنگ است که با استفاده ازآن می توان این موضوع را مدنظر قرار داد.
  • نقش و نگار های موجود روی سنگ، چرا که بعضی از سنگ ها دارای نقش و نگار بسیار خاصی هستند که این خاص بودن باعث بالا رفتن قیمت آنها می شود.