0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ کوپ  بلوک سنگ چیست؟

سنگ کوپ که به آن سنگ بلوک هم می گویند سنگی است که مستقیما از معدن استخراج شده و معمولا به شکل 4 وجهی یا 6 وجهی به کارخانه های سنگ بری منتقل می شود و در کارخانه های سنگبری آنهایی که به شکل مربع یا مستطیل هستند را با اره های سنگبری به اسلب تبدیل می کنند و آنهایی که شکل هندسی منظمی ندارند یا در اندازه های کوچکتری هستند که نمی توان برای برش آنها از اره های سنگبری استفاده کرد، بوسیله ی قله بر برش داده می شوند و به تایل های سنگی که در ابعاد 30*30 و 40*40 و 50*50 تبدیل می شوند.

سنگ های کوپ چگونه استخراج می شوند؟

سنگ های کوپ معمولا از معادنی که در دل کوه هستند با استفاده از اره های زنجیری و یا دستگاه های مختلف برش کاری سنگ برش داده می شوند و به کارخانه های سنگبری منتقل می شوند و کوپ های سنگ می توانند از جنس گرانیت، مرمریت، تراورتن باشند. کارخانه های سنگبری همیشه به دنبال کوپ سنگ های خوش قواره و با کیفیت هستند. این روند تقریبا برای انواع سنگ های ساختمانی در ایران یکسان است.

سنگ کوپ دو کوپ

حمل و نقل سنگ های کوپ چگونه انجام می شود؟

برای انتقال سنگ کوپ از معادن به کارخانه های سنگ بری برای عملیات برش کاری و پولیش ابتدا سنگ های خام که در معدن آماده شده است را در اندازه های مشخصی برش می دهند، سپس بلوک های سنگی برش داده شده که آماده انتقال شده اند را بر روی تریلر ها بارگیری می کنند و به کارخانه های سنگبری می رسانند. تنها نکته ای که در این میان حائز اهمیت است نحوه ی برش کاری این سنگ هاست و ابعادی که آنها را برش می دهند. چرا که هرچه ابعاد این سنگ ها بیشتر باشد ارزش آنها برای کارخانه های سنگبری بیشتر است، دلیل این موضوع هم بسیار ساده می باشد: "سنگ های کوپ که دارای ابعاد بزرگتری هستند به کارخانه های سنگبری این امکان را می دهند که با دستی باز، به هر ابعادی که خواستند سنگ را برش بزنند."

یکی از مزایای مهم سنگبری معنوی که یکی از بهترین کارخانه جات تولید سنگ گرانیت مروارید مشهد می باشد این است که فاصله ی معدن استخراج سنگ تا کارخانه فاصله ی کمی دارد و همچنین سنگ های کوپ با ابعاد مختلف همگی در اختیار سنگبری معنوی قرار می گیرند، به همین دلیل قیمت سنگ گرانیت مروارید مشهد در سنگبری معنوی از سایر فروشگاه ها کمتر است.

شما می توانید برای پرسیدن سوال های خود سوالات خود را از طریق شماره های 09155284095 و 05152524773 در میان بگذارید، همچنین می توانید قیمت گرانیت مروارید مشهد را مشاهده کنید و از ارزان بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در ادامه انواع برش کاری هایی که روی سنگ های کوپ اجرا می شود را برای شما می گوییم.

کوپ سنگ تک کوپ

انواع سنگ های کوپ

سنگ های کوپ نسبت به سایز و کیفیت سنگ به سه دسته تقسیم می شوند:

  • تک کوپ: این سنگ دارای کیفیت بالایی است و ابعاد آن بزرگ و دارای 6 وجه منظم می باشد و ترک یا زدگی ندارد. وزن این سنگ ها معمولا بین 25 الی 27 تن است و برای حمل نقل آنها را به صورت تکی بر روی یک تریلی بارگیری می کنند.
  • دو کوپ: این سنگ ها از سینه ی معدن جدا شده اند و دارای ابعاد کوچکتری نسبت به تک کوپ هستند و تقریبا می توان گفت دو عدد از این کوپ ها برابر یک تک کوپ است. برای حمل و نقل دو عدد این کوپ سنگ ها را روی تریلی بارگیری می کنند و شکل ظاهری آنها به صورت مستطیل می باشد یا این که شکل خاصی ندارد.
  • سه کوپ: این سنگ ها در ابعاد کوچکتری نسبت به دوکوپ هستند و تقریبا یک سوم تک کوپ در نظر گرفته می شوند و حمل و نقل آنها به این صورت است که سه عدد از آنها را بر روی یک تریلر بارگیری می کنند.