0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
بهترین سنگ تراورتن

در این مطلب می خواهیم بهترین نمونه های سنگ های تراورتن و همچنین خصوصیات سنگ تراورتن خوب را برای شما بازگو کنیم. ولی بگذارید تا قبل از آن جایگاه سنگ های طبیعی در ساختمان را با هم بررسی کنیم تا به اهمیت انتخاب سنگ و آگاهی داشتن در این زمینه پی ببرید.

زمانی که شما قصد ساختن یک ساختمان را دارید مراحل زیادی را باید پشت سر بگذارید تا به خانه ایده آل خود دست پیدا کنید و ابزار ها و مصالح ساختمانی بسیار زیادی باید انتخاب کنید که چالش بر انگیز ترین و پیچیده ترین مرحله، انتخاب عناصری است که بر روی زیبایی ساختمان شما تاثیر مستقیم دارند. همانطور که در مطالب انواع سنگ ساختمانی همراه با عکس و انواع سنگ ساختمانی مناسب برای کف گفتیم، شما می توانید از سنگ ها در قسمت های مختلف ساختمان خود استفاده کنید و با استفاده از زیبایی طبیعی و... که به شما می دهند.

 

دلیل استفاده از سنگ تراورتن در ساختمان

یکی از مواردی که ممکن است انتخاب سنگ را در شروع کار برای شما سخت کند تنوع بسیار بالای سنگ است! به گونه ای که می توان گفت که تنوع سنگ هایی که در ایران یافت می شود بسیار بالاست و همین موضوع باعث شده است که در زمان خرید سنگ علاوه بر این که تنوع ظاهری بسیار بالایی پیش روی شماست،با کوهی از اطلاعات در مورد استحکام و چسبندگی و مقاوت در برابر سرما و گرما و... روبرو شوید. دو مطلب زیر همه ی سنگ هایی که در ایران یافت می شود را به صورت کاملا دقیق توضیح می دهد.

انواع سنگ ساختمانی در ایران
انواع سنگ گرانیت

تراورتن قهوه ای

یکی از سنگ هایی که استفاده بسیار بالایی در ساختمان های ایران دارد تراورتن است و دلایل استفاده وسیع آن در ساختمان عبارتند از:

  • رنگبندی زیبا و با تنوع بسیار بالا
  • قدرت چسبندگی بالا به دلیل متخلل بودن که باعث می شود بتوان با خیال راخت از این سنگ در ارتفاعات استفاده کرد و همچنین نصب راحتتری نصبت به سایر سنگ داشته باشد.
  • تراورتن مقاومت بالایی در برابر آب و سرما دارد.
  • این سنگ از نظر زیبایی هم جلوه خوبی دارد.
  • قیمت سنگ تراورتن نصبت به سنگ هایی مانند گرانیت ارزان تر است، ولی با این وجود خصوصیات کلیدی و اساسی سنگ گرانیت را نیز دارد.

 

چطور بهترین سنگ تراورتن را تشخیص دهیم.

اگر بخواهیم بهترین سنگ تراورتن را انتخاب کنیم باید ابتدا مشخص کنیم که سنگ های خوب به صورت عمومی چه خصوصیاتی دارند و بعد از آن به سراغ خصوصیات بهترین سنگ تراورتن برویم.

 

سنگ ساختمانی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • سنگ ساختمانی باید سالم باشد، یعنی به صورت یکدست و یکنواخت و فاقد هرگونه ترک و خط افتادگی یا رگه های سست باشد.
  • جذب آب سنگی که برای ساختمان استفاده می شود باید کم باشد، از طرفی سنگ ساختمانی نباید مواد محلول زیادی داشته باشد.
  • سنگ مورد نظر شما باید پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی به مواد طبیعی یا مصنوعی باشد.
  • سنگ مناسب باید در برابر عوامل محیطی از خود مقاومت نشان دهد و در شرایطی مانند: باد شدید، تغییرات ناگهانی آب و هوا، گرمای شدید و یخبندان آسیب نبیند.
  • سنگ مناسب باید تحمل فشار حداقل 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع را داشته باشد.

 

سنگ تراورتن نقره ای

سنگ تراورتن خوب چه خصوصیتی دارد؟

خب، الان همه ی ما خصوصیات یک سنگ ساختمانی خوب و مناسب را به طور دقیق می شناسیم و زمان این است که با خصوصیات یک سنگ تراورتن خوب آشنا شویم.

  • بهترین سنگ تراورتن باید دارای رنگ بندی با تنوع بالا باشد تا شما بتوانید علاوه بر کیفیت طرح و رنگ دلخواهتان را داشته باشید.
  • ابزاری که برای برش تراورتن استفاده می گردد باید بسیار پیشرفته و حرفه ای باشد، چرا که یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار روی کیفیت نهایی سنگ تراورتن ابزاری است که برای آماده سازی آن استفاده می شود.
  • ترورتن های با کیفیت و عالی نسبت به سنگ های رده پایین تر دارای وزن کمتری هستند که این موضوع باعث راحتتر شدن نصب و قابلیت ایستایی مورد تایید سازمان نظام مهندسی را در ارتفاع های بالا و ساختمان های بلند دارند.
  • تراورتن مرغوب باید عایق حرارتی خوبی باشد.

 

بهترین سنگهای تراورتن ایران

خب، امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید تصمیم گیری راحتتری داشته باشید. در ضمن برای دریافت قیمت سنگ های تراورتن و همچنین سایر سنگ های ساختمانی از جمله سنگ گرانیت مروارید می توانید روی اسم آنها در لیست بالا کلیک کنید.