0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ ساختمانی کف

به آثار تاریخی که امروزه می بینیم دقت کنید؛ از چغازنبیل و تخت جمشید تا آثار زیبا و دلنشین معاصر یک نکته یک نکته ی مشترک وجود دارد و آن هم استفاده از سنگ است.
استفاده از سنگ طبیعی علاوه بر این که به ساختمان شما حس صمیمیت و دلنشینی می بخشد، باعث می شود که وقار و ابهت و در یک کلام به قول امروزی ها لاکچری بودن خانه شما حفظ شود.
بحث امروز ما در سنگبری معنوی، استفاده از سنگ ها طبیعی در کف ساختمان است و قصد داریم انواع سنگ های ساختمانی را که می توانید از برای کف ساختمان خود استفاده کنید را برای شما توضیح دهیم.

 

مزیت استفاده از سنگ طبیعی برای کف ساختمان

سنگ های طبیعی به خاطر شرایطی که در آن بوجود می آیند دارای تنوع بسیار بالایی هستند، به این صورت که همه افراد با هر سلیقه ای می توانند طراحی مورد علاقه ی خود را با سنگ های طبیعی برای کف ساختمان داشته باشند، از طرفی دوام و ماندگاری آنها بسیار بیشتر از بقیه مواردی است که برای کف استفاده می شود. البته برای نمای ساختمان هم این موضوع صدق می کند و این موضوع را در انواع سنگ ساختمانی همراه با عکس برای شما توضیح داده ایم. ولی تنها عیب استفاده از سنگ های طبیعی، قیمت بالاتر آنها نسبت سایر مواردی است که برای کف ساختمان استفاده می شود.

به دلایل بسیار خوبی، قرن هاست که از سنگ طبیعی برای ساخت کف استفاده میشود. کاشی های سنگی در کنار هم رنگ و بافت جدیدی از طبیعت را در خانه های ما به نمایش میگذارند و کیفیت و گرما را طوری به فضا میبخشند که با هیچ ماده ی دیگری نمیتوان این کار را انجام داد.

 

انواع سنگ ساختمانی کف ساختمان

سنگ لوح (Slate Stone)

 سنگ لوح یکی از سنگ هایی است که بیشتر از بقیه سنگها مورد استفاده قرار می گیرد؛ از آنجایی که این سنگ ها از نوع سنگ های دگرگون شده اند، به راحتی به ورقه های نازک تقسیم می شود، وقتی آنها ورقه ورقه شدند به راحتی می توان آنها را به شکل کاشی در آورد.
در این سنگ ها هرچه چگالی بالاتر باشد قیمت آنها هم بالاتر است، چون در این صورت سنگ ها به احتمال کمتری پوسته، پوسته شده و از هم جدا می شوند.

مزیت سنگ لوح: این سنگها بیشتر تیره اند و انعطاف پذیری بالایی دارند.
معایب سنگ لوح: نصب این سنگ ها را باید به متخصص بسپارید و یکی از معایب این سنگ ها این است که هزینه ی نصب بالایی دارد.
از این سنگ ها بیشتر در راه های ورودی، راهروها و آشپزخانه هاو نشیمن استفاده می شود.

سنگ لوح کف ساختمان

سنگ تراورتن (Travertine Stone)

یکی از سنگ ها محبوب برای استفاده در کف ساختمان ها تراورتن است که با وجود اینکه هیچ کدام از ویژگی های سنگ مرمر و سنگ های آهکی را ندارد، به اندازه ی آنها برش می خورد.
این سنگ را نمی توان برق انداخت ولی در عوض یکی از خصوصیات خوبی که دارد این است که گرمای خیلی خوبی ارائه می دهد و درکل می توان گفت یک عایق حرارتی خوب برای کف خانه شما محسوب می شود.
مزیت سنگ تراورتن: طرح و رنگ های متفاوتی دارد و زیر پای شما احساس نرمی ایجاد می کند.
معایب سنگ تراورتن: شفاف و براق نیست.
از این سنگ بیشتر در سرویس بهداشتی، نشیمن و راهرو ها استفاده می شود.

برای این که بیشتر با سنگ تراورتن آشنا شوید می توانید سنگ تراورتن چیست را مطالعه کنید.

سنگ تراورتن کف ساختمان

سنگ مرمر(Marble Stone)

یکی از سنگ هایی که از زمان قدیم برای مکان های خاص و ویژه استفاده می شود سنگ مرمر بوده است. این سنگ مانند تراورتن از دسته سنگ های آهکی است ولی دارای شفافیت بیشتر می باشد. همچنین این سنگ ها در برابر خراش و زنگ زدگی مقاومت زیادی دارند و نسبت به تراورتن سختی و ارتجاع بالاتری دارد، ولی در عوض مراقبت بیشتری لازم دارد.

مزایای سنگ مرمر: ارتجاع پذیری بالا، طرح و رنگ زیبا و جذاب
معایب سنگ مرمر: جاذب آب و مایعات است و ممکن است که به همین دلیل دچار خش خوردگی شود.

از این سنگ بیشتر در کف نشیمن، سرویس بهداشتی و آشپزخانه نصب می شود.

سنگ مرمر کف ساختمان

سنگ گرانیت (Granite Stone)

یکی از سخت ترین سنگ هایی که می توانید از آن برای کف ساختمان خود استفاده کنید، گرانیت است، گرانیت علاوه بر این که بسیار محکم و سخت است، به طور کامل دافع آب هم هست و درخشش بسیار بالایی دارد.

مزایای استفاده از گرانیت: از گرانیت می توانید در داخل و خارج ساختمان به راحتی استفاده کنید، به علاوه گرانیت بسیار زیبا و پر تنوع است.
معایب گرانیت: سردی کف ساختمان.

شما می توانید از گرانیت برای سرویس های بهداشتی، نشیمن و راهرو ها استفاده کنید.
در ضمن می توانید رای آشنایی بیشتر با سنگ گرانیت و دیدن انواع آن از مطالب زیر استفاده کنید

سنگ گرانیت چیست؟

انواع سنگ گرانیت

سنگ گرانیت کف ساختمان

سنگ آهک (limestone)

این سنگ از نظر جنس مانند تراورتن است ولی ولی فرآیند بوجود آمدن و ساخته شدن آن به مرور زمان طوری بوده است از تراورتن سخت شده، به همین دلیل برای استفاده در کف ساختمان مناسب تر است.

مزایا سنگ اهک: طرح های جالب و زیبا و ارتجاع پذیری بالا
معایب: این سنگ مانند سنگ تراورتن و مرمر آب را به خود جذب می کند و برای بیرون خوب نیست.نقاط ضعف: جاذب آب، پس هنگام استفاد از آن در فضاهای بیرونی دقت کنید

محل های مناسب: نشیمن، راهروها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی

سنگ آهک کف ساختمان

ماسه سنگ (SandStone)

ماسه سنگ یکی از سنگ های صخره ای دگرگون شده است که برای اسفاده به عنوان کف پوش مناسب می باشد.

مزایا ماسه سنگ: ارتجاع بسیار بالا
معایب: تنوع رنگ کم
از این سنک ها برای کف سرویس بهداشتی، آشپزخانه و راهرو ها استفاده می شود.

ماسه سنگ کف ساختمان

امیدواریم که از این مطلب لذت کافی برده باشد.در نظر گرفتن مزایای استفاده نمای سنگ طبیعی به شما کمک می کند که هم زیبایی و هم دوام لازم برای ساختمان خود را تا مدت زیادی تضمین کنید.