0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
معایب سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نیز مانند سایر سنگ های ساختمانی دارای مزایا و معایبی است که این موارد و نکات در زمان استفاده بسیار برای ما کاربرد دارند، برای این که این موضوع را بهتر درک کنید مثال زیر را بررسی کنید:

زمانی که یک سنگ ساختمانی به در برابر نفوظ آب مقاومت پایینی دارد، استفاده از این سنگ دقیقا در محلی که آب و رطوبت زیادی است بسیار کار غیراصولی و حتی غیر عاقلانه ای است.
شاید از خود بپرسید که: "چه کسی ممکن است که اشتباه گفته شده در مثال بالا را انجام دهد؟" پاسخ شما بسیار ساده است: "افرادی که در خصوص معیب یک سنگ و موارد استفاده از آن اطلاعات و آگاهی کامل نداشته باشند دچار چنین اشتباهاتی می شوند" و دقیقا به همین دلیل است که ما در این مطلب قصد داریم که معایب سنگ تراورتن را خدمت شما بگوییم تا بتوانید از معایب و موارد استفاده یا بهتر است بگوییم موارد عدم استفاده از این سنگ با خب شوید.

معایب استفاده تراورتن

سنگ تراورتن چه معایبی دارد؟

در ادامه معایب سنگ تراورتن را به صورت مورد به مورد برای شما بازگومی کنیم:

  • سنگ تراورتن دارای طرح و رنگ یکنواختی نیست.
  • مقامت این سنگ در برابر سرما و نفوظ آب پایین است و همین موضوضع باعث می شود که در مواقعی که این سنگ خیس باشد و هوای منطقه مورد نظر شما سرد باشد، با رسیدن دمای هوا به درجه انجماد، این سنگ به سرعت خرد شود، به همین دلیل در زمان استفاده از کوپ سنگ های سنگ تراورتن آن ها را پلاستیک می پوشانند. برای آشنایی با سنگ کوپ می توانید مطلب سنگ کوپ چیست؟ را مطالعه کنید.
  • جذب آب این سنگ ها بالاست و همین موضوع باعث طولانی تر پروسه آماده این سنگ ها شده است، چرا که رزین کاری این سنگ ها یک مرحله اضافه بر سازمان است که در سایر سنگ ها وجود ندارد. ولی ناگفته نماند که بعد از رزین کاری استفاده از این سنگ های بالا رفت و همین موضوع باعث شده است تراورتن به عنوان یکی از پر استفاده ترین سنگ های ساختمانی شود که شما می توانید مطلب انواع سنگ تراورتن نما را در این خصوص مطالعه کنید.
  • زمانی که شما از تراورتن در نمای ساختمان خود استفاده می کنید، این سنگ نمی تواند دوان بالایی داشته باشد، البته منظور ما در این قسمت نمای بیرونی است که در معرض نور خورشید، سرما، باران، برف و... است.
  • اگر به دنبال یک سنگ شفاف هستید، تراورتن اصلا گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود و پیشنهاد ما این است که از فکر استفاده از این موارد بیرون بیایید و از سایر سنگ های مورد استفاده در ساختمان ها استفاده کنید.
  • تراکم بافت این سنگ ها کمتر از سایر سنگ های مورد استفاده در ساختمان است و دلیل این موضوع هم به نحوه تشکیل سنگ های تراورتن و زمان تشکیل آنها بازمی گردد. سنگ های تراورتن حاصل رسوبات در چشمه های آب گرم هستند و از طرفی از نظر زمان تشکیل تراورتن یکی از سنگ ها کم قدمت است و همین موضوع کم بودن و سختی و استحکام آن را نسبت به سایر سنگ ها برای ما مشخص می کند.
  • اگر قصد استفاده از سنگ تراورتن به صورت نیمه شفاف داشته باشید باید آن را به صورت ورقه نازک در بیاورید که این موضوع باعث بالا رفتن میزان شکنندگی آن خواهد شد.
  • سنگ تراورتن از جلا و انعکاس نور زیادی برخوردار نیست.
  • مقاومت سنگ تراورتن در برابر مواد اسیدی بسیار پایین است و این موضوع به دلیل جنس این سنگ هاست که از آهک می باشد. به عنوان مثال در آزمایشات انجام شده سنگ تراورتن در اسید کلریک رقیق به حل می گردد.
  • سختی سنگ ها را از 1 تا 10 درجه بندی کرده اند و 1 نشان دهنده نرم ترین و 10 نشان دهنده سخت ترین سنگ است. سنگ تراورتن دارای سختی بین 3 تا 4 می باشد.