0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
انواع سنگ تراورتن نما

یکی از سنگ هایی که این روز ها استفاده از آن بسیار باب میل افراد معال در زمینه ساختمان سازی شده است سنگ تراورتن می باشد. این سنگ توانسته است که جایگاه خود را در بین مصالح ساختمانی مورد استفاده برای نما به خوبی باز کند. ولی یک نکته همیشه در انتخاب سنگ برای افراد چالش بر انگیز بوده، آن هم تنوع بالای سنگ های تراورتن برای نمای ساختمان است، از طرفی زمانی که شما قصد انتخاب سنگ تراورتن برای نمای ساختمان خود را دارید باید به یاد داشته باشید که صرفا نباید به ظاهر سنگ اهمیت دهید و به عنوان مثال مواردی مانند تاثیر شرایط آب و هوایی بر روی سنگ را مد نظر قرار دهید. به این صورت شما می توانید زیبایی و کارایی و دوام را به صورت همزمان داشته باشید. در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص سنگ های تراورتن و انواع استفاده شده از آنها در ساختمان صحبت می کنیم.

 

چرا سنگ تراورتن برای نمای ساختمان پر استفاده است؟

موارد و نکات کلیدی زیادی دست به دست هم داده اند تا سنگ تراورتن را تبدیل به یکی از پر استفاده ترین سنگ های ساختمانی کرده اند که توجه شما به این موارد جلب می کنیم:

  • رنگ بندی منحصر به فرد با تنوع بالا
  • مقاومت نسبتا بالا در برابر سرما و نفوظ آب
  • قیمت پایین تر نسبت به سایر سنگ ها مانند گرانیت
  • جذابیت و زیبایی برای استفاده در نمای ساختمان
  • ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای ساختمان شما.

 

انواع سنگ تراورتن

 

سنگ تراورتن آبگرم

رنگ این نمونه سنگ تراورتن بین زیتونی مایل به کرم و کرم روشن قابل تغییر است. این سنگ به دو صورت در اختیار استفاده کنندگان می رسد: "موج دار و بی موج" که هر دو نمونه این سنگ طرفداران خود را دارد.

 

سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن حاجی آباد دارای طیف رنگ بالایی است به طوری که شما می توانید از شکلاتی تیره تا سنگ تراورتن کرم روشن را در بین سنگ ها مشاهده کنید. از آنجایی که موج های موجود در این سنگ ها از جلوه جذاب و منظمی برخوردار نیستند، این سنگ ها را به صورت بدون موج برش می دهند تا بتوانید جلوه بهتری در نمای ساتمان خود داشته باشید.

 

سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد دارای رنگ سفید و روشن است و علاوه بر آن تنوع بالایی دارد. برش کاری این سنگ ها نیز مانند سنگ تراورتن آبگرم به دو صورت موج دار و بی موج انجام می شود و هر کدام از این موارد طرفداران خاص خود را دارد.

 سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن لیمویی

بیشترین کاربر این نمونه سنگ تراورتن برای حاشیه بندی نمای ساختمان است و این سنگ به صورت زرد در بازار سنگ موجود است و می توانید آن را تهیه و استفاده کنید.

 سنگ تراورتن لیمویی

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب در سه رنگ کرم، قهوه ای و مشکی استخراج، برشکاری و به بازار عرضه می شود و یکی از پرکاربرد ترین سنگ ها برای نمای ساختمان است. از آنجایی که این سنگ دارای ظاهری جذاب و نقش و نگاری زیباست اغلب آنرا به صورت موج دار در دسترس استفاده کنندگان قرار می دهند. مطلب معادن سنگ تراورتن تکاب در خصوص این سنگ ها اطلاعات دقیق تری به شما خواهد داد.

 سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن شکلاتی

سنگ تراورتن شکلاتی دارای نمونه های مختلفی است که معروف ترین آنها عبارتند از سنگ تراورتن شکلاتی آقامحمدی و شکلاتی یزد. تراورتن شکلاتی آقا محمدی معمولا به صورت بی موج و سنگ تراورتن شکلاتی یزد به صورت موج دار برش داده می شود و رنگ هر دو این سنگ ها بسیار تیره است.

 choclate travertine

سنگ تراورتن آتشکوه

تراورتن آتشکوه یکی از با کیفیت ترین و البته گران قیمت ترین نمونه های سنگ تراورتن، سنگ تراورتن آتش کوه می باشد. این سنگ را به دو صورت موج دار و بی موج برش می دهند که نمونه برش خورد بی موج پر طرفدارتر می باشد.

 سنگ تراورتن آتشکوه

امنیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از آن سنگ تراورتن مورد نظر خود را پیدا کنید.
به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین مواردی که به شما کمک می کند تا انتخاب سنگ بهتری داشته باشید، کسب آگاهی در مورد سنگ های مختلف است، به همین دلیل ما مطالب زیر در مورد سنگ تراورتن و سایر سنگ های ساختمانی مناسب برای نمای ساختمان را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید در این خصوص تصمیم گیری درستی بکنید.

بهترین سنگ تراورتن

انواع سنگ های نما ساختمان

سنگ تراورتن چیست؟