0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ در نما ساختمان

نمای ساختمان مانند لباس برای انسان است، همانطور که یک لباس خوب ما را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد، یک نمای خوب می تواند زیبایی یک ساختمان را دوچندان کند و سنگ های طبیعی یکی از بهترین لباس هایی هستند که می توانید به تن ساختمان خود بپوشانید و آنرا زیبا تر جلوه دهید.
به همین دلیل امروز در فروشگاه سنگ معنوی قصد داریم که بهترین سنگ ها برای نمای ساختمان را به شما معرفی کنیم.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یا همان سنگ مرمر یکی از سنگ های معروف است که تقریبا همه ی ما حداقل اسم این سنگ را یک بار شنیده ایم، از سنگ از دسته ی سنگ های آهکی است و معروفترین نوع آن مرمریت سفید رنگ است. این روز ها با افزایش میزان آلودگی و باران ها اسیدی، سنگ ها مرمریت که دارای ضریب نفوظ بالایی بوده اند و مقاومت کمی در برابر خوردگی دارند کم کم برای نمای بیرونی استفاده نمی شوند و بیشتری استفاده از آنها در نمای داخلی ساختمان است. دلیل این موضوع هم واکنش نشان دادن آهک و مواد موجود در باران های اسیدی است که باعث می شود که ذبعد از مدتی جلا و صیقلی بودن خود را از دست بدهد. از طرفی سنگ های مرمر در برابر نفوظ آب ضعیف می باشند.
یکی از راه هایی که امروزه از سنگ مرمر در نمای ساختمان استفاده می کنند به این صورت است که صطح سنگ مرمر را به صورت کامل ساب نمی دهند و آن را صیقلی نمی کنند تا اگر در اثر باران ناهنجاری در سنگ بوجود آمد معلوم نباشد.

سنگ مرمر

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن در مقایسه با سنگ های دیگر مقومت خوبی در برابر سرما، گرما، رطوبت و... دارد البته سنگ گرانیت هم دارای این خصوصیات است.
در سال های گذشته و با پیرفت صنعت سنگ و ظهور دستگاه های جدید سنگبری و استخراج سنگ، تراورتن در بازار ایران به یک سنگ پرطرفدار تبدیل شده است.
این سنگ در گذشته یک سنگ زشت و به درد نخور بود، ولی کم کم با گذشت زمان و به کار بردن دستگاه های جدید و پیشرفته این سنگ کم کم جای خود را میان سنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان بازکرد.
سنگ تراورتن را به دو صورت در نمای ساختمان ها استفاده می کنند:

  • این سنگ زمانی که پولیش کاری و براق سازی شود (که به آن رزین کاری هم می گویند) می تواند در حدود 20 سال زیبایی و براق بودن خود را حفظ کند و به این صورت باید در نظر داشته باشید.
  • این سنگ را فقط به صورت صاف برش می دهند و کمی آنرا صیقلی می کنند، ولی از آنجایی که این سنگ دارای نقاط و تورفتگی های زیادی است در این نوع استفاده سعی نمی کنند که این موارد را با مواد مخصوص رزین کاری پر کنند.
    این روش استفاده از سنگ هم جلوه جالبی به تراورتن می بخشد.

البته در این میان یک نکته قابل ذکر است و آن هم این است که استفاده از سنگ تراورتن رزین کاری شده بعد از 20سال براق بودن و جلای خود را از دست می دهد و همین باعث می شود که این سنگ ها به همان حالت ساده و متخلخل خود بازگردند. یکی از مزایای متخلخل بودن سنگ تراورتن این است که این موضوع باعث می شود که این سنگ در زمان نصب چسبندگی بهتری داشته باشد و همچنین نصب آن راحت تر باشد.
برای آشنایی بیشتر با سنگ تراورتن می توانید مطلب سنگ تراورتن چیست را مطالعه کنید.

نمای ساختمان سنگ تراورتن

سنگ گرانیت 

این سنگ در دسته بندی سنگ های آذرین یا همان سنگ های آتشنشانی قرار می دهند و بافت این سنگ دانه دانه می باشد که دانه های موجود در این سنگ ها انواع سنگ گرانیت را تشکیل می دهد بیشترین استفاد سنگ گرانیت در کف ساختمان است، چرا که دوام بسیار بالا و قابلیت تحمل فشار بالای این سنگ آنرا برای محل های پر رفت و آمد به سنگ خوبی تبدیل کرده است. البته از این سنگ در نمای ساختمان به دو صورت صیقلی و صیقل داده نشده استفاده می کنند که در هر دو صورت نمای بسیار خوبی دارد. ولی یکی از معایب سنگ گرانیت این است که نصب بسیار سختی دارد که این مشکل هم به لطف راهکار های جدید تا حد بسیار زیادی حل شده است.
یکی از بهترین نمونه های گرانیت از همه نظر سنگ گرانیت مروارید مشهد است که قیمت آنرا می توانید از قسمت قیمت گرانیت مروارید مشهد مشاهده کنید. سنگ گرانیت مروارید مشهد با داشتن تمام خصوصیات خوب گرانیت، دارای قیمت بسیار مناسبی است.
در ضمن می توانید مطالب زیر را در مورد سنگ گرانیت مطالعه کنید.
موارد کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان
محل تشکیل سنگ گرانیت
معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ گرانیت چیست؟

نمای ساختمان گرانیت

سنگ چینی

سنگ چینی یا همان سنگ کریستال یک مورد مناسب برای استفاده در نمای ساختمان می باشد.استفاده از این سنگ برای نمای ساختمان هیچ مشکلی ندارد. راحتی نصب این سنگ بین تراورتن و گرانیت است و در ایران از قدیم بیشتر در مناطق گرمسیر استفاده می شود و یکی از مزایای این سنگ این است که به شما کمک میکند که تا حد خیلی زیادی از ورود گرما به درون خانه جلوگیری کنید، چرا که رنگ روشن این سنگ مقدار کمی از نور خورشید را جذب می کند. این سنگ از نظر مقاومت هم در جایگاه خوبی قرار دارد و از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب و هوازدگی برخوردار است.

نما ساختمان سنگ چینی کریستال