0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
راهنمای انتخاب سنگ مناسب پله

برای انتخاب سنگ پله باید اول از همه دو مورد اساسی لازم برای این کار را در نظر بگیریم:

  • کاربری ساختمان شما چیست؟
  • کجا می خواهید از پله استفاده کنید؟ بیرون ساختمان یا داخل ساختمان؟

با جواب دادن به این سوال ها راحتتر می توانید سنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.

نکاتی که برای خرید سنگ پله باید در نظر بگیرید.

معمولا راه پله های ساختمان، یکی از مسیر های پر رفت آمد هستند و در معرض سایش زیاد قرار دارند و بیشتر از بقیه سنگ ها ممکن است دچار آلودگی شوند، از طرفی خطر ضرب دیدگی نیز پله ها را بیش از همه جا تهدید می کند.

مورد بعدی این است که استفاده سنگ در محوطه بیرون باید به گونه ای باشد که در معرض نور خورشید و هوای آزاد و بارندگی دوام بالایی داشته باشد.

چه سنگ هایی برای راه پله انتخاب کنیم؟

با توجه به مواردی که گفتیم شما می توانید برای فضای بیرون از خانه از سنگ گرانیت و سنگ تراورتن استفاده کنید و برای پله های داخل ساختمان علاوه بر گرانیت و تراورتن می توانید از مرمریت و کریستال استفاده کنید، چرا که داخل ساختمان رفت و آمد کمتری است.

بهترین انتخاب برای سنگ پله

سنگ گرانیت یکی از بهترین سنگ ها برای استفاده در راه پله است، چرا که این سنگ دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش و فشار و ضربه دارد. از طرفی سطح بسیار سخت و نفوظ ناپذیر این سنگ باعث می شود که رطوبت و هوا روی آن تاثیری نگذارند و آب در آن نفوظ نکند. عمر سنگ گرانیت بسیار بالاست و از نظر طرح و رنگ دارای تنوع بسیار بالایی است. برای آشنایی بیشتر با سنگ گرانیت می توانید مطالب زیر را در مورد سنگ گرانیت بخوانید:

سنگ گرانیت چیست؟

انواع سنگ گرانیت

محل تشکیل سنگ گرانیت

موارد کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان

استفاده از سنگ گرانیت در پله های بیرون ساختمان باید به گونه ای باشد که از لیز خوردن افراد جلوگیری کند. برای همین لبه سنگ ها را تیشه کاری می کنند و یا به طور کلی از سنگ تیشه ای استفاده می کنند که برای اطلاع بیشتر در مورد آن می توانید مطلب سنگ تیشه ای یا سنگ آزاره چیست؟ را مطالعه کنید.

از آنجایی که سنگ گرانیت دارای انواع مختلفی است و قیمت بعضی از آنها بسیار بالاست، شما باید طوری انتخاب کنید که سنگ مورد نظرتان علاوه بر زیبایی، تمام فاکتور های مورد نیاز شما را داشته باشد. برای همین پیشنهاد ما به شما گرانیت مروارید مشهد است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.

سنگ پله گرانیتی

چرا سنگ پله گرانیت مروارید مشهد

این سنگ علاوه بر داشتن تمامی خواص گرانیت، دارای قیمت بسیار مناسبی است و همچنین از نظر زیبایی و ظاهر می تواند حس متفاوت و خاصی به ساختمان شما بدهد.

شما می توانید قیمت گرانیت مروارید مشهد مشاهده کنید.

از آنجایی که سنگ گرانیت مروارید مشهد دارای مقاومت بالا در برابر فشار و سایش است، یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در مدارس، ادارات دولتی، مجتمع های مسکونی و مراکز خرید و ساختمان های ادارای یا تجاری است.

در پایان باید گفت که استفاده از سنگ طبیعی برای پله، حس خوب آرامش را برای شما به همراه دارد. از طرفی سنگ های طبیعی عایق حرارت نیز هستند و یک مورد مهم اینکه هیچ وقت از رده خارج نمی شوند.