0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
سنگ مناسب کف حیاط

چرا سنگ بهترین گزینه برای کف حیاط است؟

یکی از بهترین گزینه ها برای کف حیاط شما استفاده از سنگ طبیعی است، چرا که استفاده از سنگ طبیعی باعث می شود که حیاط شما حال و هوای گرم و صمیمی تری پیدا کنید و به طور کلی فضای کلی منزل شما لوکس تر و زیبا تر به نظر برسد.
اگر بخواهیم خصوصیات یک کفپوش مناسب برای کف حیاط را بررسی کنیم، به سه مورد کلیدی زیر خواهیم رسید:

  • کارایی
  • زیبایی
  • دوام

و همانطور که در مطالب قبلی گفته بودیم، استفاده از سنگ در هر کجای ساختمان که باشد به شما زیبایی، دوام و کارایی می دهد. در ادامه نکاتی را که باید قبل از انتخاب سنگ برای کف حیاط در نظر بگیریم را با هم بررسی می کنیم.

برای انتخاب سنگ مناسب کف حیاط چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

کاربری حیاط خود را مشخص کنید.

اولین و مهم ترین نکته در خصوص انتخاب سنگ این است که کاربری حیاط خود را مشخص کنیم، در این مرحله باید بررسی کنید که آیا حیاط شما پر رفت و آمد است یا نه، آیا حیاط یک خانه است یا حیاط یک مجتمع تجاری پر رفت و آمد؟ چرا که رفت و آمد بالای افراد تاثیر بسیار زیادی روی فرسایش سنگ شما خواهد داشت و به عنوان مثال در چنین شرایطی باید از سنگ هایی سخت که مقاومت بالایی در برابر سایش دارند استفاده کنید. همچنین نوع کاربری محل مورد نظر شما می تواند روی زیبایی سنگی که انتخاب می کنید تاثیر زیادی داشته باشد، به عنوان مثال شما برای یک حیاط خلوت با چند گلدان ساده نیاز به سنگ های لوکس ندارید، ولی اگر قصد سنگ کاری حیاط یک ویلای لوکس را دارید باید از سنگ های به قول معروف لاکچری استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید از سنگ کوبیک برای حیاط باغ یا ویلای خود استفاده کنید یا اینکه از یکی از انواع سنگ های گرانیت به صورت صیقلی استفاده کنید. چرا که گرانیت در هر شرایطی می تواند کاملا با محیط سازگار باشد. شما می توانید مطلب سنگ کوبیک چیست؟ را در این خصوص مطالعه کنید.

استفاده از سنگ کوبیک برای  کف حیاط

تغییرات دمایی مورد نظر در محل

تغییرات دمایی محل مورد شما نیز در انتخاب سنگ شما بسیار مهم است و باید در زمان خرید به یاد داشته باشید، چرا که تغییرات دما باعث از آسیب دیدن سنگ های شما خواهد، به همین دلیل شما در چنین شرایطی باید از سنگ هایی که سختی بالایی دارند استفاده کنید تا از آسیب دیدن در امان باشند. در صورتی که محل مورد نظر شما در معرض تغییرات آب و هوایی زیادی است، سنگ های گرانیت مروارید مشهد می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. شما می توانید مطالب زیر را در مورد گرانیت مروارید مشهد مطالعه کنید:

مشخصات فنی سنگ گرانیت مروارید مشهد چیست؟
معایب سنگ گرانیت مروارید مشهد
قیمت گرانیت مروارید مشهد

گرانیت مروارید مشهد برای کف حیاط

مقاومت در برابر ضربه و فشار های مکانیکی

گذاشتن گلدان یا پارک کردن ماشین و... کارهایی است که ممکن است در حیاط خود انجام دهید و بعد مشاهده کنید که همین کارهای ساده باعث شده خش افتادن، شکستن و یا آسیب دیدن سنگ های شما شده است. پس شما باید در نظر داشته باشید که سنگ مورد نظر شما مقاومت بالایی داشته باشد.

سنگ کاری مدرن کف حیاط

شرایط آب و هوایی محل مورد نظر

از آنجایی که سنگ های حیاط در معرض هوای آزاد، نور خورشید، باران، برف و یخ بندان هستند شما باید سنگ خود را طوری انتخاب کنید که علاوه بر داشتن دوام و مقاومت بالا، از نظر امنیتی هیچ مشکلی برای شما بوجو نیاورد (منظور از مشکل مواردی مانند جمع شدن آب و یخ زدگی است که ممکن است باعث لیز خوردن شما شود) در چنین شرایطی بهترین سنگ برای استفاده در کف حیاط شما سنگ تیشه ای یا آزاره است که در مورد آن می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید:

سنگ تیشه ای یا سنگ آزاره چیست؟

سنگ ماسه ای برای کف حیاط

نکته نهایی در مورد انتخاب سنگ برای کف حیاط

شاید قیمت سنگ گرانیت برای کف حیاط شما زیاد باشد ولی دوام و مقاومت بالای این سنگ باعث می شود که این هزینه بیشتر برای شما جبران شود. همچنین باید به یاد داشته باشید که سنگ هایی مانند تراورتن، مرمر و مرمریت اصلا گزینه های خوبی برای شما نخواهند بود. چرا که ساختار آهکی این سنگ ها باعث می شود که در برابر سایش مقاومت کمی داشته باشند و از مقاومت این سنگ ها در برابر آب و رطوبت پایین است.