0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
انواع سنگ های وارداتی در ایران

در مقالات قبلی سعی کرده ایم که انوا سنگ های گرانیت ایران و نمونه های مختلف آنرا خدمت شما خوانندگان ارائه کنیم، ولی از این موضوع نباید غافل شد که سنگ های گرانیت وارداتی هم بازار بسیار مناسب و خوبی دارند. شما می توانید مقالات زیر را در خصوص سنگ گرانیت مطالعه کنید تا در ادامه این مقاله با دید باز تری به بررسی سنگ های گرانیت بپردازیم.

 

سنگهای گرانیت وارداتی چه ابعادی دارند؟

از آنجایی که حمل و نقل سنگ ها وارداتی یک پروسه طولانی و زمانبر است، برای راحتتر کردن این موضوع سنگ ها را به صورت اسلب وارد کشور ما می شوند و طبق سفارشات و درخواست بازار توسط سنگبری ها برش داده می شوند.شما می توانید مطالب زیر را در خصوص انواع رایج برشکاری و ابعاد سنگ های وارداتی مطالعه کنید:

سنگ کوپ چیست؟

سنگ اسلب چیست؟

 

چه کشور های به ایران صادرات سنگ بیشتری دارند؟

 

سنگ گرانیت وارداتی از هند

کشور هند به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین تولید کنندگان سنگ در جهان است، آمار گرفته شده در سال 2003 به ما نشان می دهد که هند حدودا 11.3 سنگ گرانیت مصرفی در دنیا را به تنهایی تولید می کند و از این کار 1250 میلیون دلار درآمد داشته است و همچنین در 10 سال گذشته میزان تولید گرانیت هند به صورت متوسط 10 درصد رشد داشته.تنوع سنگ گرانیت در هند بسیار بالاست، به صورتی که در این کشور 110 نوع گرانیت شناخته شده است و صادر می شود.
صنعت سنگ در هند بیش از 1 میلیون نفر اشتغال زایی داشته است.

سنگ وارداتی هند

ابعاد سنگ های تولید شده و صادراتی هند به صورت زیر می باشد:

  • بلوک های سنگ مورد استفاده در ساختمان و مقبره ها
  • سنگ گرانیت در اندازه های کاشی و لوح های سنگی برای ساختمان ها
  • سنگ های مخصوص مجسمه سازی و استفاده های خاص
  • صنایع دستی ساخته شده با سنگ

البته بیشترین میزان صادرات سنگ از هند به صورت لوح های سنگی در ابعاد 30*30، 30*60، 40*40 است و همچنین ضخامت این سنگ ها 18، 20 و یا 30 میلیمتر می باشد و بیشترین آمار صادرات سنگ های سختمانی در هند به گرانیت تعلق دارد که تقریبا 81 درصد از سنگ های صادراتی هند را تشکیل می دهد و عمده ترین مشتریان سنگ گرانیت هند عبارتند از: "ژاپن، تایوان، چین، آمریکا و ایتالیا"
کشور و دولت هند صادرات سنگ را به عنوان یکی از بستر های درآمد زایی و یک تجارت مناسب می بینند و به همین صورت سرمایه گذاری در این خصوص بسیار زیاد و پر رونق است، همچنین بازار داخلی سنگ در هند زیاد برای فعالیت مناسب نیست، به همین دلیل سرمایه گذاران و فعالان در این زمینه بیشترین تمرکز خود را بر روی صادرات معطوف کرده اند.

 

سنگ گرانیت وارداتی از برزیل

یکی از بزرگترین صادرکنندگان سنگ های تزئینی به جهان برزیل است که در سال 2003 این کشور 3.2 میلیون تن سنگ به سراسر جهان صادر کرد. بازار سنگ گرانیت در برزیل بسیار داغ است، به صورتی که انواع گرانیت های موجود در این کشور به 600 نوع مختلف می رسند و در کل 57 درصد از کل صادرات سنگ برزیل را گرانیت تشکیل می دهد و همچنین نباید از این موضوع غافل شویم که ارزش بازار سنگ گرانیت در برزیل 1.3 میلیارد دلار و این آمار به دلیل توسعه صنعت سنگ در این کشور ها رو به افزایش می باشد.

گرانیت وارداتی برزیل

کشور برزیل دارای حدودا بیش از 10000 شرکت فعال است و بیشتر از 6500 متخصص در امر تولید سنگ دارد. از طرفی تقاضای داخلی برزیل بالاست و چیزی در حدود 50 میلیون متر مکعب برآورد شده است و همین باعث شده است که صنعت سنگ در برزیل و صادرات سنگ از برزیل حدود 2 میلیارد دلار برای آنها استفاده داشته باشد.
طبق آمار و اطلاعات به دست آمده از منابع معتبر از موسسه های صادرات سنگ و تولیدی سنگ در برزیل، تعداد تیغه های سنگبری فعال در کشور برزیل بین 1500 تا 1600 عدد هستند که 90 درصد این تیغه ساخت برزیل هستند و 10 درصد مابقی در کشور هایی مانند ایتالیا و سوئد ساخته می شوند. در گذشته برزیل تمرکز خود را بر روی تولید سنگ ها اسلب می کرده است، ولی امروزه با پیشرفت تجهیزات مورد استفاده در صنعت سنگ و سنگبری، امروزه بیشترین تولیدات سنگ برزیل شامل سنگ های لوح و کاشی است.

بیشترین سنگ های وارداتی از ایران از برزیل و هند است که امیدواریم در این مطلب از سنگبری معنوی توانسته باشیم که اطلاعات مفیدی در این خصوص را به شما به اشتراک بگذاریم.