0
سنگبری معنوی
تولید کننده وصادر کننده برتر سنگ گرانیت مروارید مشهد
چرا باید سنگ ساختمانی را بند کشی کرد؟

چرا باید سنگ های ساختمانی را بندکشی کرد؟

شاید تا الان طریقه نصب سنگ های ساختمانی را دیده باشید و با مراحل آن آشنا باشید، ولی وجود بعضی از این مراحل ممکن است که برای شما این سوال را پیش بیاورد که: "آیا واقعا این مرحله لازم است یا می توان در روند نصب سنگ از انجام این مرحله صرف نظر کرد؟" یکی از این مراحل که در این مطلب از سنگبری معنوی قصد داریم که آنرا بیشتر توضیح دهیم "بند کشی" است و بررسی کنیم که چرا انجام این مرحله در روند سنگ کاری هائز اهمیت است.

بند کشی نمای سنگ ساختمان

چرا در زمان نصب سنگ باید بندکشی را رعایت کنیم؟

  • یکی از اصلی ترین دلایل بند کشی کردن این است که هر جسمی دارای ضریب انبساط حرارتی می باشد و همین موضوع باعث می شود که در سنگ های استفاده شده برای کف و دیواره ها این موضوع را در نظر بگیریم و برای سنگ ها یک فضای خالی در نظر بگیریم. در نظر گرفتن این فاصله در زمان نصب سنگ برای بند کشی باعث می شود که سنگ های شما در اثر انبساط روی هم فشار وارد کنند و همین موضوع ممکن است باعث شود سنگ های شما ترک بخورند یا اینکه فشار وارد شده بر آنها باعث جدا شدن سنگ از سطح زیرین آن شود. به همین دلیل برای جلوگیری از این موضوع بندکشی را در سنگ ها رعایت می کنند و بین سنگ ها 2 یا 3 میلیمتر فاصله رعایت می کنند و این فاصله را مصالع انعطاف پذیر تری پر می کنند تا در این خصوص به مشکل خاصی بر نخورند.
  • دلیل بعدی برای بندکشی سنگ این است که بند کشی یا همان پر کردن فاصله بین سنگ ها به شما این امکان را می دهد که تفاوت مابین لبه های سنگ را از بین ببرید و به این صورت سنگ کاری شما تصویر نهایی زیبایی به شما بدهد. از طرفی زمانی که شما دو سنگ را در کنار هم قرار می دهید احتمال بوجود آمدن یک فاصله چند میلیمتری بسیار زیاد است، ولی این فاصله با ذوغاب ریزی پر نخواهد شد و در صورتی که برای پر کردن این فضای خالی از بند کشی استفاده نکنید، این قسمت محل بسیار مناسبی برای رشد و نمو باکتری ها، قارچ ها و میکروب ها خواهد شد و همین موضوع نقطه قوت سنگ کاری که بهداشتی بودن آن است را از بین خواهد برد.
    رعایت این موضوع یک نکته بسیار مهم و اساسی برای بیمارستان ها و مکان هایی است که رعایت بهداشت در آن مکان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • زمانی که شما فاصله های بین سنگ ها را استفاده از ملات دانه زیر و پر سیمان پر می کنید، علاوه بر بالا بردن زیبایی مانع رسیدن آب به سط زیرین سنگ خواهید شد.

بندکشی شما رابطه مستقیمی با سنگ مورد استفاده شما دارد و برای اینکه بتوانید در شرایط مختلف بندکشی مناسب را انجام دهید بهتر است که سنگ مورد نظر خود را بهتر بشناسید، به همین دلیل مطالب زیر را در اختیار شما قرار داده ایم که بتوانید در پایان کار بند کشی نتایج بهتری بگیرید.

سنگ گرانیت چیست؟
سنگ تراورتن چیست؟
مشخصات فنی سنگ گرانیت مروارید مشهد چیست؟
انواع سنگ های نما ساختمان

بهترین مصالح بند کشی سنگ

بهترین مصالح برای بندکشی چیست؟

بهترین مصالح برای بندکشی باید دانه ریز و پر مایه باشد، قبلا این خصوصیات را با استفاده از سیمان و پودر سنگ انجام می داده اند . ولی امروزه شما می توانید از مصالح جدید مخصوص بند کشی استفاده کنید. این مصالح یک ملات سیمانی دارای مواد پلیمری است که خاصیت منبسط شوندگی خاصی داند و همین مورد باعث می شود که آب بندی بسیار بهتر انجام شود و بهداشتی بودن سطح مورد نظر به طور کامل تامین کند. شما می توانید با استنفاده از این مواد ترک ها و شکاف هایی با ضخامت بین 0 تا 8 میلیمتر را پر کنید.